ورود دست بافته ها به کشور برای تعمیر و رفو ممکن شد

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ورود دست بافته ها به کشور برای تعمیر و رفو ممکن شد.

ورود دست بافته ها به کشور برای تعمیر و رفو ممکن شد

فرزاد اوجانی، مدیر کل تجاری سازی صنایع دستی با بیان اینکه قبلاً طبق بند ت ماده 75 آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی مقرر شد بود که ورود موقت فرش دستبافت برای انجام عملیات تعمیر، رفوگری و شست و شو، رنگ برداری و عرضه در نمایشگاه انجام شود، گفت: بافته های داری ایرانی نیز دارای پیشه ها و حرفه های مشابه فرش دستبافت هستند که در این بند لحاظ نشده بود.

وی اضافه کرد: به پیشنهاد معاونت صنایع دستی و با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران دست بافته های داری ایرانی شامل گلیم، زیلو و غیره به بند مذکور اضافه شد.

مدیر کل بازاریابی و تجاری سازی معاونت صنایع دستی ادامه داد: با تلاش ها و پیگیری های مکرر بند مذکور در هجدهم بهمن 1402 به شرح ورود موقت فرش دستبافت و سایر بافته های داری ایرانی برای انجام عملیات تعمیر، رفوگری و شست و شو، رنگ برداری و عرضه در نمایشگاه اصلاح و ابلاغ شد که این مهم گامی مؤثر در راستای حمایت از فعالان صنایع دستی، دست بافته ها و پیشه های وابسته به حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور است.

منبع: همگردی

به "ورود دست بافته ها به کشور برای تعمیر و رفو ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود دست بافته ها به کشور برای تعمیر و رفو ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید