وزیر خارجه چین: با کوشش های جدایی طلبانه تایوان مقابله می کنیم

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، وزیر خارجه چین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از مقابله با کوشش برای جدایی تایوان سخن گفت.

وزیر خارجه چین: با کوشش های جدایی طلبانه تایوان مقابله می کنیم

وانگ یی، وزیر خارجه چین در سخنرانی خود در برابر مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: ما بایستی از حافظ صلح باشیم و با جنگ به مقابله برخیزیم. ما بایستی از حقوق مشروع کشور ها برای تقویت پیشرفت حمایت کنیم. ما بایستی با روش های صلح آمیز به حل اختلاف ها و مشاوره بپردازیم.

وزیر خارجه چین در ادامه گفت: ما باید حامی نظامی چند جانبه در زمینه تجارت باشیم و برای یک اقتصاد دنیا باز کوشش کنیم. ما باید برای همکاری کوشش کنیم و از رویارویی بپرهیزیم؛ چرا که مجموعه ای چالش های دنیای در برابر ما واقع شده است.

وانگ یی در ادامه اضافه نمود: نباید دموکراسی و حقوق بشر را سلاحی برای تحقق اهداف سیاسی قرار دهیم. هیچ کشوری مافوق کشور دیگری نیست و نباید هیچ کشوری از قدرت خود برای قلدری علیه سایر کشور ها سوء استفاده کند.

وانگ یی در ادامه گفت: چین شریک تجاری بیش از 130 کشور بوده و موتور اصلی اقتصاد دنیا به شمار می رود. چین در حدود 30 درصد از رشد مالی سالیانه دنیا سهیم است. ما به اهداف و اصول منشور سازمان ملل و قوق بین الملل پایبند هستیم.

وزیر خارجه چین در مورد تایوان نیز گفت: تایوان بخش جدایی ناپذیر سرزمین چین به شمار میرود و کوشش های ملت ما برای بازگرداندن انسجام بین دو طرف متوقف نشده است. ما با هرگونه کوشش های جدایی طلبانه تایوان مقابله می کنیم و با ملت چین برای هرنقشه ای به منظور مداخله در امور مان مقابله می کنیم.

وبلاگ تفریح و سرگرمی بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وزیر خارجه چین: با کوشش های جدایی طلبانه تایوان مقابله می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین: با کوشش های جدایی طلبانه تایوان مقابله می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید