(ویدئو + قیمت، عکس و مشخصات فنی) رونمایی رسمی از خودرو نو فونیکس FX در ایران

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، طی مراسمی در هتل استقلال تهران شرکت مدیران خودرو به صورت رسمی کراس اوور فونیکس FX را رونمایی کرد.

(ویدئو + قیمت، عکس و مشخصات فنی) رونمایی رسمی از خودرو نو فونیکس FX در ایران

به گزارش عصرایران، در این مراسم که با حضور مدیران ارشد خودروسازی مدیران خودرو، نمایندگی های این شرکت و بعضی وبلاگ تفریح و سرگرمی انجام شد خودروی کراس اوور فونیکس FX در دو تیپ اکسلنت و پرمیوم رسما معرفی گردید.

بر اساس اظهارات مدیران شرکت بناست در ابتدا تیپ اکسلنت در دی ماه و تیپ پرمیوم (نسخه متفاوت تر و فول تر) از بهمن 1401 به فروش برسند. بعلاوه در سال 1402، نیز نسخه دو دیفرانسیل بنزینی و پلاگین هیبرید FX هم به بازار عرضه می گردد.

اومودا 5 نام یکی از تازهترین محصولات خودروسازی چری چین است که پس از معرفی در چین به سرعت به وسیله مدیران خودرو با برند فونیکس وارد ایران شد.

فونیکس در تیپ اکسلنت به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است که 156 اسب بخار قدرت داشته و به جعبه دنده اتوماتیک CVT مجهز است. این جعبه دنده قابلیت تیپ ترونیک 9 سرعته مصنوعی را دارد و توان را به چرخ های جلو منتقل می نماید.

به گفته مدیران شرکت مدیران خودرو تا خاتمه سال تیپ پرمیوم (ارتقاء یافته) این محصول با موتور 1.6 لیتری TGDI که به وسیله کمپانی AVL اتریش طراحی شده است به بازار عرضه می گردد که می تواند قدرتی معادل 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متری را در اختیار راننده قرار دهد.

نیرویی که به وسیله یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر (WDCT) ساخت کمپانی گتراک به چرخ های جلوی خودرو منتقل می گردد. در موضوع فنی در خصوص این نسخه نیز می توان گفت که تیپ پرمیوم فونیکس FX مطابق با فونیکس تیگو 8 پرو می باشد.

امکانات فونیکس FX

کراس اوور تازه نشان فونیکس مدیران خودرو در سطح بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی قرار گرفته است ویژگی هایی مانند شش کیسه هوای 10 نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، رادار نقطه کور، رادار خطی، سامانه رانندگی اتوماتیک بین خطوط، سامانه رانندگی خودران سطح 2.5 اتونوموس، کروز کنترل تطبیقی، فناوری LED چراغ ها، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سامانه پاکسازی هوای کابین، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده و شاگرد، فرمان کمکی برقی، دوربین 360 درجه، نمایشگر لمسی، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی سونی، سانروف، درِ صندوق عقب برقی، نورپردازی متغییر کابین، استارت دکمه ای، فرمان پذیر صوتی تجهیزات الکتریکی خودرو، سامانه اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، رینگ آلومینیومی 18 اینچی دو رنگ و… در آن دیده می گردد.

فونیکس FX بعلاوه در تست تصادف با استاندارد تازه یورو انکپ، 5 ستاره ایمنی را دریافت نموده است این کراس اوور جز معدود خودرو های چینی بازار ایران است که توانسته تا سطح امتیاز 5 ستاره را بر اساس اصول یورو انکپ به دست آورد.

قیمت و زمان عرضه

اما در تازهترین خبر شرکت مدیران خودرو امروز شنبه از اعلام قیمت قطعی و شرایط فروش فونیکس FX اکسلنت اطلاع داد.

بر اساس این گزارش قیمت قطعی این خودرو 1 میلیارد و 280 میلیون تومان و تحویل آن هم 45 روز کاری ذکر شده است. در خصوص نسخه فول تر هنوز قیمت رسمی از سوی شرکت اعلام نشده، اما پیش بینی می گردد در بهمن ماه و با افزایش حدود 15 درصدری نسبت به نسخه معمولی به بازار عرضه گردد.

منبع: فرارو

به "(ویدئو + قیمت، عکس و مشخصات فنی) رونمایی رسمی از خودرو نو فونیکس FX در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو + قیمت، عکس و مشخصات فنی) رونمایی رسمی از خودرو نو فونیکس FX در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید