پاسخ به نقدها از بودجه سال98 استان البرز؛ محروم و نفتی نیستیم

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، زهرا عربشاهی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به سهم استان ها از بودجه 98، اظهار کرد: اگر بخواهیم تحلیل درستی از اختصاص بودجه داشته باشیم، نمی توانیم در این زمینه استان ها را باهم مقایسه کنیم.

پاسخ به نقدها از بودجه سال98 استان البرز؛ محروم و نفتی نیستیم

وی با اشاره به قوانین و مقررات که الزاماتی را ایجاب می نماید، گفت: در بودجه هر استان اعتبارات هزینه ای و عمرانی پیش بینی می گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با تأکید بر اینکه اعتبارات هزینه ای هر استان با توجه به تعداد کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی تعیین می گردد، اضافه نمود: استان هایی با وسعت و تعداد کارمندان بیشتر، بودجه بیشتری را به خود اختصاص می دهد.

عربشاهی در بخش دیگری به الزامات قانونی بودجه عمرانی اشاره نمود و گفت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای مشتمل بر چند جز است که یکی از مهم ترین آن ها اعتباراتی است که به مناطق نفت خیز و مناطق محروم اختصاص می یابد.

افزایش 8.4 درصدی اعتبارات تملک

وی بابیان اینکه یک سوم این اعتبارات به مناطق نفت خیز و دوسوم به مناطق محروم اختصاص می یابد، گفت: استان البرز نه جزو مناطق محروم است و از نفت و گاز بهره ای دارد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز در بودجه سال 98 به سه دهستان استان سه میلیارد تومان از محل اعتبارات مناطق محروم اختصاص یافته است.

عربشاهی با تأکید بر اینکه استان های خوزستان، هرمزگان و بوشهر از اعتبارات مناطق نفت خیز بهره مند هستند، گفت: برای مثال استان های سیستان و بلوچستان و یا کردستان نیز از اعتبارات مناطق محروم بهره مند هستند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه اعتبارات تملک استان البرز حدود 8.4 درصد به نسبت پارسال افزایش یافته است، گفت: اعتبارات هزینه ای استان البرز حدود 18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز اضافه نمود: اعتبارات حقوق و مزایا نیز نسبت به پارسال با افزایش 20 درصدی همراه است.

افزایش 17 درصدی سایر اعتبارات

عربشاهی بابیان اینکه سایر اعتبارات استان البرز نیز با افزایش 17 درصدی نسبت به سال گذشته روبه رو است، گفت: مجموع اعتبارات هزینه ای استان نیز 18 درصد افزایش داشته است.

وی در بخش دیگری با اشاره به وضعیت بودجه عمرانی استان، گفت: پروژه همت، جاده هشتگرد به طالقان، کمربند جنوبی چرمشهر-آبیک و قطار شهری هشتگرد-کرج دارای اعتبارات ملی هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با اشاره به اهمیت نیازسنجی استان ها برای تخصیص بودجه، گفت: ارزیابی بودجه اختصاص یافته به هر استان نیازمند احصاء نیازهای واقعی همه استان ها است.

عربشاهی با تأکید بر اینکه استان ها نیازسنجی مختص خود را انجام می دهند و بر اساس این نیازسنجی رقمی را به دولت ارائه می نماید، گفت: نیازسنجی کلی باید به صورت سراسری انجام گردد.

بودجه استان ها رشد داشته است

وی با اشاره به اینکه استان ها با توجه به طرح آمایش و طرح های توسعه ای خود اعتبار موردنیاز را ارائه می نماید، گفت: سازمان برنامه وبودجه برای تخصیص بودجه به وضعیت سال گذشته استناد نموده است و بودجه استان ها را رشد داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با تأکید دوباره بر اینکه اعتبارات هزینه ای استان حدود 18 درصد و اعتبارات عمرانی نیز حدود 8.4 درصد افزایش داشته است، گفت: اعتبارات طرح های ویژه استانی، طرح های ملی و سایر اعتبارات هزینه ای که در دستگاه های استان به مصرف می رسد و در سطح ملی تأمین اعتبار می گردد نیز به این مبالغ اضافه می گردد.

عربشاهی همچنین در خصوص نیازسنجی و طرح آمایش، اضافه نمود: در شرایطی که محدودیت های اعتباری وجود نداشته باشد بر مبنای طرح های آمایش و طرح های توسعه ای استان نیازسنجی انجام می گردد، ولی در شرایط کمبود اعتبار طبیعتاً این موارد نمی تواند ملاک باشد بلکه امکان پذیری تأمین اعتبار ملاک قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پاسخ به نقدها از بودجه سال98 استان البرز؛ محروم و نفتی نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به نقدها از بودجه سال98 استان البرز؛ محروم و نفتی نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید