پای درددل دانشجویان دانشگاه ندیده

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، خبرنگاران/ایلام خبرنگار خبرنگاران، پای صحبت کسانی نشسته که دوران دانشجویی شان با کرونا تلاقی پیدا نموده و هنوز دانشگاه، کلاس و همکلاسی های خود را ندیده اند.

پای درددل دانشجویان دانشگاه ندیده

محمدحسین دانشجوی ایلامی ترم پنج رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان همدان، اظهار کرد: چهار ترمی هست که دانشگاه به داخل موبایل مهاجرت نموده است و حسابی حال دانشجویی ما را خراب نموده است.

وی گفت: ترم دوم بودیم که برای اولین بار، به واسطه کرونا دانشگاه مجازی شد و آن موقع مسئولان و مدرسین دانشگاه، شبکه واتساپ رو برای تدریس انتخاب کردند که واتس اپ محدودیت های زیادی داشت برای مثال ارسال فایل های پرحجم امکان پذیر نبود، به همین علت ترم های بعد از سامانه ال ام اس استفاده کردند.

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان توضیح داد: سامانه ال ام اس، بیشتر اوقات به علت تعداد زیاد کاربران وکندی اینترنت،دچار مشکل می گردد و ارتباط تصویری و صوتی در این سامانه به شدت ضعیف است و همین باعث می شد کلاس ها کاملا یک طرفه دنبال بشوند به طوری که صرفا استاد صحبت می نماید و بازخورد خاصی از دانشجو دریافت نمی گردد که این امر،کیفیت آموزش را به شدت پایین می آورد و بعلاوه بعضی مواقع به خاطر کندی اینترنت،صدای استاد قطع می گردد و بخشی از درس به دانشجو منتقل نمی گردد.

این دانشجوی رشته آموزش زبان فارسی گفت: برای درس های عملی هیچگونه تعریفی وجود ندارد.برای امر کارورزی و کسب تجربه، از شبکه شاد استفاده می گردد که عملا بی فایده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از حقوق دانشجوها با وجود تعطیلی دانشگاه کسر می گردد؟، گفت: بله. زمانی که دانشگاه حضوری بود 45 درصد از حقوق بابت خوابگاه و غذا کسر می شد. حال از وقتی دانشگاه مجازی شده،25درصد و بعد از بازبینی به 20 درصد کاهش پیدا نموده است.

این دانشجو اظهار کرد: یکی از مسئولان دانشگاه در مصاحبه با صداوسیما علت این کسورات را اینگونه گفت:(اگر غذا نیست، آشپزخونش که هست) این یعنی اینکه بابت خوابگاه و آشپزخونه های خالی 20 درصد از حقوق دانشجوها کسر می گردد که با یک حساب سرانگشتی می گردد چیری حدود 50 میلیارد تومان در ماه می گردد.

زهرا دانشجوی ایلامی تحصیلات تکمیلی رشته مامایی دانشگاه اهواز هم اظهار کرد: قطعی و کند بودن اینترنت در زمان ارائه دروس در سامانه یک مشکل جدی است،مشکل دیگر این است که اساتید آموزش،تجربه و علم کافی را برای استفاده از شبکه هایی که در آن ها تدریس می گردد را ندارند.

وی توضیح داد: استرس آزمون مجازی به علت قطع شدن اینترنت و زمان کم سوال ها برای جواب دادن آن ها بسیار زیاد است.

امیر دانشجوی ترم سه دانشگاه پیغام نورایلام گفت: از زمان آغاز، دانشگاه مجازی بوده وتا الان که ترم سه هستم هنوز رنگ دانشگاه را به چشم ندیده ام و بخواهم راستش را بگویم اصلا هم از این کلاس های مجازی چیزی عایدم نشده است.

امیر ادامه داد: شرایط ایتنرنت را هم بسیار کند و اعصاب خراب کن است خصوصا زمانی که وارد سامانه می شوم، کلاس ها دائم در حال قطع و وصل هستند و خیلی از مفاهیمی که استاد می گوید به دانشجو منتقل نمی گردد.یک مشکل دیگر بحث شهریه هست که با وجود کلاس های آنلاین بی کیفیت، شهریه را تمام و کمال از دانشجو میگیرند این دقیقا برای دریافت کدام خدمات است من، نمیدانم.!

وی توضیح داد: ندیدن و نشناختن همکلاسی ها و نداشتن ارتباط با آن ها واقعا یک معضل است من که ترم سومی هستم و از ابتدا، آموزش هایمان مجازی بوده هنوز یک دانه هم کلاسی را هم به چشم ندیده ام.

امیر ادامه داد: یکی دیگر از مسائل یک طرفه بودن کلاس ها و نداشتن ارتباط چشمی با استاد است و اینکه نمی گردد به هیچ وجه از استاد سوالی پرسید من در این سه ترم هنوز یک بار هم سوالی از استادهایمان نپرسیده ام.

داودی مدرس دانشگاه در این زمینه گفت: طبیعی است با بروز یک بیماری حساس، ناشناخته و پیچیده و در عین حال فراگیر و جهانی مانند کوئید 19، محدودیت هایی در سطح جامعه و محیط زندگی انسان ها از جمله آموزش رخ بدهد،که البته در میان مسائل ناشی از کرونا موضوع آموزش و تدریس، حساسیت و آسیب پذیری بیشتری دارد.

وی ادامه داد: آموزش در هر سطحی که باشد باید به کیفیت آن توجه گردد و توجه به کیفیت آموزش به وسیله آموزش حضوری و به صورت تعاملی و در قالب یک کانال دو طرفه با حضور معلم، مربی و فراگیر مصداق می یابد.

محدودیت های کرونا، آموزش را مجازی و یک طرفه نموده است که در این نوع آموزش مربی متکلم وحده و فراگیر حالت انفعالی دارد و از طرفی دیگر آموزش در فضای مجازی احتیاج به رایانه یا تلفن همراه هوشمند و اینترنت با سرعت مناسب دارد که البته هزینه هایی برای تامین تجهیزات و اشتراک اینترنت وجود دارد ضمن اینکه در استان ایلام اینترنت از کیفیت خوبی برخوردار نیست و مشکل آموزش مجازی را دوچندان نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پای درددل دانشجویان دانشگاه ندیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای درددل دانشجویان دانشگاه ندیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید