کارگاه تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت گردشگری برگزار گردید

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کارگاه تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت گردشگری برگزار گردید.

کارگاه تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت گردشگری برگزار گردید

ابوطالب قاسمی، سرپرست آموزش و برنامه ریزی توریستی در کارگاه تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت توریستی که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با همکاری معاونت توریستی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و توریستی و نیز دانشگاه علامه طباطبایی در محل دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان رشته توریستی برگزار گردید، گفت: برگزاری این رویداد تخصصی با موضوع هوش مصنوعی فرصتی برای ارتباط دو سویه و تعامل میان جامعه پژوهشی حوزه توریستی و بخش سیاست گذار و عملیاتی است که این ارتباط می تواند زمینه تکامل برنامه ریزی ها و اقدامات حوزه توریستی را در پی داشته باشد.

قاسمی با بیان اینکه هدایت پژوهش ها، خاتمه نامه ها و تحقیقات دانشجویی به سوی مباحث کاربردی و مورد احتیاج میدان عملیاتی صنعت توریستی کشور یکی از روینمودهای اصلی دفتر مطالعات، توریستی و برنامه ریزی به شمار می آید، اضافه کرد: فراهم آوردن امکان ارائه طرح های کاربردی دانشجویان در حوزه توریستی به خصوص موضوعات روز از جمله هوش مصنوعی که قابلیت اجرا داشته باشند و حمایت از پژوهش های آنها و اساتید مربوطه نیز در دستور کار واقع شده است.

سرپرست دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی توریستی بعلاوه با تاکید بر اینکه در طراحی اپ های توریستی و نیز رویکرد پروژه های پیشنهادی جامعه علمی کشور در حوزه توریستی احتیاج است رویکرد حل چالش ها لحاظ گردد، یادآور شد: به عنوان مثال مدیریت توریستی انبوه و هدایت سفر به سوی استان ها و شهرستان های کم تردد و به عبارتی توزیع زمانی و مکانی سفر به وسیله هوش مصنوعی قابلیت اجرا داشته و این چالش تا حدود زیادی قابل مدیریت است.

در این نشست لطیفه پورمحمد باقر، عضو هیأت علمی گروه رایانه و مدیر مرکز یادگیری الکترونیک دانشگاه علامه طباطبایی با تخصص هوش مصنوعی نیز ضمن حضور در کارگاه تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت توریستی، ضمن ارائه آخرین پژوهش های این حوزه به دانشجویان رشته توریستی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ضمن تشکر از برگزاری کارگاه آموزشی مشترک، برگزاری چنین رویدادهایی می تواند باعث هم افزایی و ایجاد زبان مشترک میان جامعه علمی و بخش های عملیاتی گردد.

بعلاوه شروع همکاری و ارتباط میان علم و عمل در حوزه هوش مصنوعی و توریستی نیز بخشی از تأکیدات ایشان به عنوان دستاوردهای رویداد مذکور بود.

او در ادامه درباره تشریح نکات استخراج شده از برگزاری کارگاه تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت توریستی اضافه کرد: این رویداد منتج به نکات چند گانه ای شده است. یکی از آنها این است که احتیاج ما به نقشه راه جامع بیش از پیش نمایان شده است، برای اینکه مسیر راه برای مدیران و افرادی متخصص میانی هموار گردد.

پورمحمد باقر ادامه داد: احتیاج به همکاری بین بخشی در دانشگاه و نیز همکاری برون دانشگاهی نیز یکی دیگر از نکات استخراج شده از این رویداد بود که به نوعی شروع همکاری های دو سویه میان علم و عمل به شمار می آید.

او در خاتمه اظهار امیدواری کرد که امیدوارم که ادامه و پشتیبانی از این همکاری در رأس همکاری ها قرار گیرد.

بعلاوه در این نشست اکبر پورفرج، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز به عنوان یکی از اساتید حاضر در این رویداد در ارزیابی دستاوردهای حاصل گفت: ما در کلاس های درس تمرکز بر مباحث تئوریک داریم اما تکنولوژی های مرتبط و نحوه عملیاتی و کاربردی شدن آنها تدریس نمی گردد، چون نه ما تخصص این موضوعات را داریم و نه در سرفصل های آموزشی لحاظ شده است. از این رو این نوع جلسات و کارگاه ها در واقع آزمایشگاه کلاس های ما هستند.

او اضافه کرد: به عنوان مثال ما موضوع محتوانویسی را تشریح نموده ایم اما نحوه کاربری آن هوش مصنوعی است که در این رویداد تشریح و مورد بحث و آنالیز دانشجویان و اساتید مربوطه نهاده شد.

پورفرج یادآور شد: چنانچه مشابه رویداد کارگاه تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت توریستی که با همکاری معاونت توریستی و دانشگاه علامه طباطبایی شکل گرفته است، اضافه نموده گردد ما می توانیم امیدوار باشیم که موضوع کلیشه ای نظریه و عمل در حوزه توریستی که همیشه از هم منفصل و دارای چالش است، مرتفع گردد و وارد حوزه عملیاتی گردد.

موضوعاتی از جمله استفاده از ربات ها در اماکن توریستی برای هدایت یا پذیرایی گرشگران، شرح درباره اپلیکیشن های راهنمای هوشمند گشت های شهری، برنامه ریزی اتوماتیک سفر، استفاده از چت بات ها و دستیارهای صوتی هوشمند و سامانه های IVR تلفنی برای رزرو بلیت، هتل، رستوران ها و غیره، ویژگی و مزایای چت بات ها با موضوع دسترسی و پاسخگویی سریع و نیز شخصی سازی، پیشنهاد مقصد، پرواز، هتل، رستوران، خدمت رسانی و پشتیبانی مشتری به وسیله سامانه های توصیه گر هوشمند توریست و نیز استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت اضافه نموده در صنعت توریستی نیز بخشی از سرفصل های کارگاه آموزشی مذکور بود.

منبع: همگردی

به "کارگاه تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت گردشگری برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت گردشگری برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید