انتشار پیش نویس بیانیه پایانی نشست پاریس درباره لبنان

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، یک روزنامه عربی متن پیش نویس نشست امروز پاریس درباره لبنان را منتشر کرد، در این بیانیه تأکید شده لبنان در آستانه فروپاشی مالی واقع شده است و باید جلوی آن گرفته گردد.

انتشار پیش نویس بیانیه پایانی نشست پاریس درباره لبنان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تفریح و سرگرمی، وزارت امور خارجه فرانسه هفته جاری از میزبان اجلاسی بین المللی با موضوع لبنان رد امروز (چهارشنبه) اطلاع داد و هدف آن را یاری به بیروت برای تسریع در تشکیل دولت لبنان و بهبود اوضاع اقتصادی این کشور گفت (جزئیات بیشتر).

روزنامه الشرق الاوسط امروز متن پیش نویس نشست مذکور را منتشر کرد. در این متن آمده، پاریس میزبان گروه بین المللی حمایت از لبنان بود و در این نشست، فرانسه به عنوان رئیس دفتر هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان و نمایندگانی از مصر، چین، آلمان، ایتالیا، کویت، روسیه، عربستان، امارات، انگلیس، آمریکا، بانک سرمایه گذاری اروپا، اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول، اتحادیه کشورهای عربی و بانک جهانی شرکت دارند و از لبنان هم دعوت شده است.

در ادامه این پیش نویس اعلام شده است: مجموعه اعضا اذعان کردند که بحران لبنان، این کشور را در آستانه فروپاشی اقتصادی و بی ثباتی قرار داده است. اعضا معتقدند برای توقف این وخامت اقتصادی و اقتصادی، باز گرداندن اعتماد به اقتصاد، رفع کردن چالش های اقتصادی و اجتماعی، احتیاج فوری به اتخاذ یک بسته سیاستی مورد اعتماد و فراگیر برای اجرای اصلاحات اقتصادی حس می گردد تا لبنان را به ثبات اقتصادی بازگرداند و نواقص ساختاری بلندمدت در اقتصاد لبنان را رفع کند؛ این اقدامات اهمیت زیادی در ارائه پاسخ به چشم اندازهای معترضان لبنانی دارد، چشم اندازهایی که از 17 اکتبر بیان شده است.

شرکت کنندگان در نشست پاریس در ادامه پیش نویس خود گفتند، با توجه به اینکه سعد الحریری از 29 اکتبر استعفا داده، اعضا معتقدند برای حفظ ثبات، وحدت، حاکمیت و استقلال لبنان باید دولت جدید هر چه زودتر تشکیل گردد؛ دولتی که توانایی و صداقت لازم برای اجرای بسته های اصلاحات اقتصادی ضروری برای نجات کشور را دارا باشد؛ در این چارچوب از مقامات لبنان درخواست می گردد التزام کامل برای اتخاذ اقدامات مطلوب در زمان مناسب را داشته باشند.

در این پیش نویس از مقامات لبنان خواسته شده در هفته های اول تشکیل دولت جدید بودجه 2020 تصویب گردد و اقدامات لازم برای بازگرداندند ثبات بخش اقتصادی، مقابله با فساد، اجرای اصلاحات بخش برق و امثال آن به کار گرفته گردد.

اعضای شرکت کننده در نشست از آمادگی خود برای حمایت از اجرای این اقدامات اطلاع دادند؛ از نیروهای مسلح لبنان و نیروهای امنیت داخلی در حمایت از معترضان قدردانی کردند و بر ضرورت احترام به حق تظاهرات مسالمت آمیز تأکید کردند.

قصد دولت لبنان برای افزایش اقتصادیات در بعضی بخش ها صدای مردم این کشور را در بیست و پنجم مهرماه در آورد و تظاهرات علیه دولت شروع شد.گرچه بیشتر طرف های لبنانی بر تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید اصرار دارند اما این مهم تا کنون محقق نشده و مشورت ها به جایی نرسیده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "انتشار پیش نویس بیانیه پایانی نشست پاریس درباره لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار پیش نویس بیانیه پایانی نشست پاریس درباره لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید