بیوه نویسنده فقید ... اثری بازیگر محور است، یک کمدی در 2 پرده

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، مقداد اسلامی نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش بیوه نویسنده فقید در مضرات دخانیات درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگاران گفت: این نمایش از 1 تا 15 آبان ساعت 20:30 در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. بیوه نویسنده فقید در مضرات دخانیات شامل 2 پرده است که بهاره رهنما بازیگر پرده بیوه نویسنده فقید و خودم بازیگر پرده مضرات دخانیات هستیم. این نمایش تنها 15 اجرا خواهد داشت.

بیوه نویسنده فقید ... اثری بازیگر محور است، یک کمدی در 2 پرده

وی درباره نگارش متن بیوه نویسنده فقید در مضرات دخانیات بیان نمود: نگارش این نمایشنامه از ابتدای تابستان سال جاری آغاز شد. پرده مضرات دخانیات به دفعات زیاد از روی متن اصلی مضرات دخانیات نوشته چخوف برای پیداکردن یک استراکچر درست و منسجم بازنویسی شد که در کل به 19 بار بازنویسی رسید. پرده بیوه نویسنده فقید نیز کاملا نوشته خودم است که یک کمدی سیاه در 30 دقیقه به حساب می آید.

اسلامی درباره انتخاب پردیس تئاتر شهرزاد و تعداد محدود اجراهای نمایش شرح داد: با وجود مسائل مالی و هزینه های اجاره تماشاخانه های خصوصی باید بهترین تماشاخانه خصوصی را انتخاب می کردم چون تصمیم داشتم با بازیگر حرفه ای کار کنم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد. خانم رهنما 15 شب برای حضور در نمایش فرصت داشت و ساعت 20:30 سالن شماره سه پردیس شهرزاد هم دقیقا تا شانزدهم آبان خالی بود از همین رو تعداد اجراهای این نمایش محدود شد.

وی درباره همکاری با بهاره رهنما مطرح نمود: بهاره رهنما انتخاب اول و آخر من برای این نقش بود. خانم رهنما کمدی را بلد است و کار با وی راحت است چون او بسیار خلاق بوده و در عین حال به ایده های کارگردان نیز توجه می نماید.

اسلامی نقطه قوت اثرش را بازیگر و متن آن دانست و ادامه داد: بیوه نویسنده فقید بازیگر محور است. در این کار بازیگر باید با بازی خوب صحنه را بگرداند در حالی که چیزی در اختیارش نیست و پارتنری ندارد. او باید روان، پر از انعطاف و باهوش باشد و لحظه به لحظه تماشاگر را با خود همراه کند.

این کارگردان در خاتمه صحبت هایش ابراز کرد: بهاره رهنما متن را خیلی دوست داشت و به دلیل جذاب بودن متن بود که بازی در این نمایش را پذیرفت چون شناختی از شخص من نداشت. پس متن خوب است که بازیگر را به تنهایی قانع می نماید. وی هیچ خواسته ای از من نداشت و این مساله برای من به معنای جذابیت نمایشنامه و البته مناعت طبع این هنرمند است.

سید مجید موسوی تهیه کننده، تکتم رضایی طراح لباس، نسرین آجرلو طراح گریم، آوا فیاض مدیر تبلیغات و روابط عمومی و طلا سپهرم عکاس دیگر عوامل این نمایش هستند که تا 15 آبان ماه ساعت 20:30 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بیوه نویسنده فقید ... اثری بازیگر محور است، یک کمدی در 2 پرده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوه نویسنده فقید ... اثری بازیگر محور است، یک کمدی در 2 پرده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید