جراحت کلنگ توهم گنج سوداگران بر بدنه پل محمد حسن خان بابل

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، جراحت کلنگ توهم گنج سوداگران بر بدنه پل محمد حسن خان بابل مشاهده می شود.

جراحت کلنگ توهم گنج سوداگران بر بدنه پل محمد حسن خان بابل

در 2 ماه اخیر حدود 20 نفر از سوداگران گنج در بابل دستگیر شدند و این بار همدستان این متخلفان در یک اقدام بهت آور بر سازه پل تاریخی محمد حسن خان بابل حمله ور شده و با کنده کاری قسمتی از بخش جنوبی این نماد تاریخی را تخریب نموده و یک گود در سازه پل ایجاد شد.

این پل تاریخی در چند سال اخیر زیر ضرب خودروهای سبک و سنگین قرار گرفته و شکاف های متعدد در سازه پل ایجاد شد تا جایی که در حدود 40 روز گذشته بخشی از طاق این بنای تاریخی هم فرو ریخت اما این بار خنجری دردآور دیگری بر پیکر نیمه جان این بنای فاخر تاریخی در بابل فرود آمد.

در زمان حاضر بازسازی بخشهای تخریب شده این بنای تاریخی ضرورت مهم و فوری است و به طور جدی باید در دستور کار قرار گیرند. از سوی دیگر متولیان میراث فرهنگی کمبود اعتبار را علت اصلی تاخیر در بازسازی قسمت های فرو ریخته پل محمد حسن خان اعلام کردند.

اینک بازسازی این بنا چشم انتظار اعتبارات ملی است که در صورت تامین بودجه بازسازی آن شروع خواهد شد و مسئولان میراثی بر این باور هستند که شورای اسلامی و شهرداری بابل می تواند در این بخش یاری کار باشد و برای نجات نماد تاریخی شهر خود اهتمام جدی تری داشته باشند.

در سیلاب هفت آذر جاری که پل تاریخی محمد حسن خان نمای بسیار زیبایی گرفته بود تا آنجا که حجم آبی که در زیر پل عبور نموده بود در نیم قرن اخیر بی سابقه جلوه کرد تعداد زیادی از شهروندان برای دریافت عکس و فیلم خود را به محدوده این بنای تاریخی رساندند تا تصاویر ماندگاری را در تاریخ ثبت نمایند.

شهروندان که از قسمت های مختلف پل فیلم و عکس می گرفتند به یک باره شاهد صحنه شوک آوری شدند که بخشی از سازه پل کنده شده و گودالی را حفر شده بود.

این شهروندان به سرعت عکس و فیلم این گودال را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. شکوه خروش و غرش بابلرود در زیر پل محمد حسن خان که می توانست لحظه های شاد را برای آنها به ارمغان بیاورد به یکباره نگاه به این گودال آب سردی بر گرمی شور و شوق شهروندان شد.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی مازندران گفت: برای بازسازی زخم های که بر پیکر پل تاریخی محمد حسن خان بابل وارد شد، نیازمند اعتبار ملی هستیم.

محسن باستانی با ذکر این مطلب که در حال حاضر اعتبار استانی در حدی نیست که بازسازی این بنای تاریخی را انجام دهیم، بیان داشت: با جذب اعتبار ملی که پیگیر آن هستیم بازسازی بخشهای تخریب شده پل انجام خواهد شد.

وی با بیان این که از ظرفیت شهرستان بابل هم برای بازسازی این بنای تاریخی باید استفاده کرد، بیان داشت: انتظار ما آن است که شورای اسلامی شهر و شهرداری بابل هم در بازسازی این بنای تاریخی یاری کار باشند.

این مقام مسئول توضیح داد: پل تاریخی محمد حسن خان نماد تاریخی شهرستان بابل است و این شهرستان هم باید در حفظ و نگهداری آن یاری کار باشد.

منبع: همگردی

به "جراحت کلنگ توهم گنج سوداگران بر بدنه پل محمد حسن خان بابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحت کلنگ توهم گنج سوداگران بر بدنه پل محمد حسن خان بابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید