جمهوری آذربایجان: رایزنی ها را برای ایجاد چارچوب 3

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، جمهوری آذربایجان گفته این کشور رایزنی ها را برای ایجاد چارچوب 3+3 برای همکاری های منطقه ای را ادامه می دهد.

جمهوری آذربایجان: رایزنی ها را برای ایجاد چارچوب 3

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تفریح و سرگرمی، جمهوری آذربایجان گفته باکو به رایزنی با شریکانش از طریق کانال های دیپلماتیک برای ایجاد مکانیسم موسوم به گروه 3+3 جهت همکاری های منطقه ای ادامه می دهد.

حکمت حاجی اوف، رئیس اداره امور سیاست خارجی نهاد ریاست جمهوری باکو به خبرگزاری تاس گفت: این مکانیسم، راستاها را برای همکاری های بیشتر در منطقه تعیین می کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تماس هایی در خصوص این موضوع از طریق کانال های دیپلماتیک در جریان است. آذربایجان در کل از این فرایند حمایت می کند.

او در ادامه گفت: ما بر اساس این فرمت، آماده ادامه رایزنی ها و ایجاد مکانیسمی تازه برای همکاری های منطقه ای هستیم.

ابتکار 3+3 برای همکاری میان سه کشور قفقاز با همراهی ایران و روسیه و ترکیه برای همکاری در موضوع قره باغ کوهستانی پیش از این از طریق روسای جمهور ترکیه و آذربایجان مطرح شد.

ایران از این ایده استقبال کرد و گفت آماده است از این طرح برای تقویت صلح در منطقه استفاده کند.

ساعاتی قبل تر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در اظهاراتی مطرح نمود: روابط ایران و جمهوری آذربایجان در راستا مثبت همسایگی تداوم دارد.

وی اضافه کرد: ممکن است در برخی موضوعات تفاوت دیدگاه وجود داشته باشد، اما مهم آن است که در دو طرف اراده جدی برای عبور از موانع وجود دارد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: من و همکارم جیحون بایراموف به نمایندگی از دو کشور برای توسعه همه جانبه مناسبات و عبور از سوء تفاهم ها به تماس و رایزنی های مثبت خود ادامه می دهیم.

وی گفت: در همین چارچوب توافق کرده ایم همکاری های دو طرف را برای مدیریت بهتر فضای عمومی و رسانه ای افزایش داده و کمیته مشترکی تشکیل شود.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: ما همسایگان را خویشاوند خود می دانیم و اصول حاکم بر روابط خویشاوندی را قدر می نهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "جمهوری آذربایجان: رایزنی ها را برای ایجاد چارچوب 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری آذربایجان: رایزنی ها را برای ایجاد چارچوب 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید