خداحافظی هواوی با اندروید

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، ایسنا نوشت: شرکت هواوی تکنولوژی چین، برای تقویت زیست بوم نرم افزاری خود، در جدیدترین نسخه سیستم عامل بومی هارمونی (HarmonyOS)، از اپلیکیشن های اندرویدی پشتیبانی نخواهد کرد.

خداحافظی هواوی با اندروید

در بیانیه هواوی آمده است: این شرکت میخواهد یک نسخه توسعه دهنده سیستم عامل هارمونی را در سه ماهه دوم سال جاری عرضه کند و پس از آن، نسخه تجاری کامل در سه ماهه چهارم عرضه خواهد شد.

پس از این که تحریم های آمریکا، باعث شد هواوی دسترسی به حمایت فنی گوگل برای سیستم عامل موبایل اندروید را از دست بدهد، این شرکت چینی، نخستین بار، سیستم عامل هارمونی اختصاصی خود را در سال 2019 رونمایی کرد و آماده شد تا یک سال بعد، آن را در برخی از تلفن های هوشمند خود بکار ببرد. با این حال، نسخه های اولیه هارمونی، اجازه داد اپلیکیشن های ساخته شده برای اندروید، در این سیستم عامل اجرا شوند. اما اکنون طبق گزارش رسانه چینی کایشین، این اپلیکیشن ها دیگر در هارمونی قابل اجرا نخواهند بود.

هواوی در اوت گذشته، در اقدامی غیرمنتظره، تلفن هوشمند سری میت 60 خود را معرفی کرد که تصور می گردد در ساخت آن، از یک چیپ ست بومی استفاده شده است.

با این مدل، هواوی بازگشت خود را به بازار تلفن های هوشمند پس از سال ها تحمل تبعات تحریم های آمریکا، گفت.

این شرکت چینی انتظار دارد عایدی سال 2023، از مرز 700 میلیارد دلار (97.3 میلیارد دلار) فراتر رفته و به 9 درصد رشد سالانه بالغ گردد.

  • نزدیک ترین سیاره به زمین کدام است؟/ احتمالا پاسخ درست را نمی دانید

  • پرواز تماشایی پرنده افسانه ای چین

5858

منبع: خبرآنلاین

به "خداحافظی هواوی با اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی هواوی با اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید