درباره فواید بخارگر بیشتر بدانید

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، بخارگر لباس راه مناسبی برای تازه و بدون چروک نگه داشتن لباس های شما در خانه یا در سفر است. این وسیله لباس های شما را برای مدت طولانی تری نو نگه می دارد و تا حد زیادی ساییدگی ناشی از اتوکشی و شست وشوی مکرر را از بین می برد. اما آیا می دانستید که استفاده های زیادی برای بخارگر لباس در داخل خانه وجود دارد؟

درباره فواید بخارگر بیشتر بدانید

بخارگرهای لباس نه تنها برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطوح مختلف مفید هستند، بلکه روشی سالم و مقرون به صرفه برای از بین بردن بو، ضدعفونی و از بین بردن چربی، کثیفی و جرم به شما می روند. از تازه و تمیز نگه داشتن فضای داخلی خودرو گرفته تا یاری به انجام کارهای سخت آشپزخانه، بخارگر لباس برای هر کسی که کار خانه داری جدی دارد به کار می آید.

فواید بخارگر لباس بیشتر از آنچه است که فکر می کردید. در ادامه ده تا از مهم ترین فواید بخارگر را می خوانید.

1. ماشین خود را با بخارگر تازه و تمیز کنید

تمیز نگه داشتن ماشین شما می تواند دردسرساز باشد، بخصوص اگر اغلب سفر می کنید. از آنجایی که ممکن است انجام این کار بسیار سخت باشد ممکن است از رسیدگی به آن لکه های ایجاد شده در مکان های دور از دسترس صرف نظر کنید. بخارگر لباس دستی برای از بین بردن سریع و آسان لکه ها و کثیفی های ماشین شما عالی است.

2. به پنجره ها و آینه های خود ظاهری درخشان بدهید

آیا از کوشش برای تمیز کردن آینه ها و پنجره های خود بدون ایجاد پرز، لک و رد دستمال خسته شده اید؟ از فواید بخارگر لباس این است که برای انجام این کار آماده است. بخارگر خود را با بلند کنید و کثیفی به جای مانده و گرد و غبار روی تمام سطوح شیشه ای خود را با درخشندگی بدون رد از بین ببرید.

3. مبل ها و اثاث خانه خود را تمیز کنید

شما فقط می توانید تعداد دفعات زیادی با جاروبرقی روی مبل، داخل و زیر مبل خود جارو بکشید. لکه ها، آدامس چسبیده و سایر کثیفی ها برای تمیز کردن مقداری کوشش و استقامت واقعی احتیاج دارند. اگر اجازه دهید بخارگر این وظیفه را انجام دهد، این کارها هم آسان خواهد بود. تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخل خانه یکی از برترین کاربردها برای بخارگر لباس است زیرا لکه ها را از بین می برد، پارچه ها را تمیز می نماید و همه سطوح را به طور عمیق تمیز می نماید.

4. پرده های خانه خود را گردگیری کنید

خود را با پایین کشیدن پرده ها و پانل های سنگین پنجره، شستن و خشک کردن و بازگرداندن آن ها خسته نکنید. یک بخارگر لباس کثیفی را از بین می برد و گرد و غبار را از روی پرده های از بین می برد. به علاوه، می توانید به عنوان امتیاز از شر هر گونه لکه یا بو خلاص شوید. قبل از آغاز، آنالیز کنید که پرده های شما فقط با خشکشویی انکان تمیز شدن نداشته باشند. اگر اینطور باشد، از بخارگر لباس برای تمیز کردن آن ها استفاده نکنید.

5. با استفاده از بخارگر لکه های فرش را پاک کنید

از استفاده خدمات قالی شویی فقط برای از بین بردن چند لکه فرش خودداری کنید. بخارگری لباس قابل حمل و قدرتمند است و این خصوصیات آن را به برترین ابزار لکه بری تبدیل می نماید. کثیفی، ریختن غذا و ایجاد لکه روی فرش اجتناب ناپذیر است. دسترسی به یک روش راحت و آسان برای رسیدگی به لکه های فرش، باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما می گردد.

6. سطوح سرتاسر خانه را ضد عفونی کنید

بخاگرهایی که دمای بالاتر از 212 درجه فارنهایت ایجاد می نمایند، می توانند انواع سطوح مختلف را ضدعفونی نمایند. از بین تمام کاربردهای بخارگر لباس، این ممکن است مهم ترین باشد. پیشخوان آشپزخانه، روشویی حمام و تقریباً هر سطح دیگری در خانه شما حاوی میکروب و باکتری است. بخارگری لباس خود را بردارید و میکروب ها، باکتری ها و موارد دیگر را از سطوح خانه خود دور کنید تا محیط سالم تری برای خانواده خود فراهم کنید.

7. چربی زدایی بدون مواد شیمیایی

اجاق گاز و لکه های روغن اطراف آن نقطه چالش برانگیز نظافت هر آشپزخانه است. حتی با برترین تکنیک های چربی زدایی، تمیز کردن و درخشان کردن محل آشپزی شما یک چالش است. بخارگر لباس برای چربی زدایی منظم برای جلوگیری از تجمع مواد مضر است و بعلاوه برای از بین بردن کثیفی های حرارت دیده بسیار عالی است.

8. حمام خود را خوشبو و ضدعفونی کنید

ممکن است حمام خود را مانند یک حرفه ای به طور مداوم تمیز کنید، اما خلاص شدن از شر آن بوهای ماندگار و ضدعفونی کردن کامل آن می تواند سخت باشد. بخارگر لباس شما می تواند باکتری ها و کپک هایی را که می توانند باعث ایجاد بو و حتی تغییر رنگ کاشی و درزهای کاشی شوند را از بین ببرد.

این وسیله می تواند میکروب ها و بوها را در همه مکان های غیرقابل دسترس برای یک حمام تمیز و درخشان از بین ببرد.

9. خود را برای خواب بهتر شبانه ماده کنید

احتمالا هرگز فکر نمی کردید یکی از کاربردهای بخارگر لباس بتواند به خواب بهتر شما یاری کند! برای تمیزی عمیق و سالم، ملحفه ها را از رختخواب جدا کنید، بخارگر خود را گرم کنید و تشک خود را با بخار تمیز کنید. بخارگر لباس برای از بین بردن لکه های قدیمی، برطرف بو و حتی به حداقل رساندن باکتری ها و میکروب ها عالی است. آهسته حرکت کنید و اجازه دهید بخار بدون اینکه چیزها خیلی مرطوب گردد کار را انجام دهد. قبل از پوشیدن ملحفه های تازه، باید اجازه دهید تشک خود خشک گردد.

10. فریزر خود را یخ زدایی کنید

فریزر شما به سختی کار می نماید و گاهی اوقات آنقدر سرد می گردد که نمی تواند کار خود را انجام دهد. هنگامی که زمان یخ زدایی فرا می رسد، یک بخارگر لباس به سرعت تمام آن تجمع یخی را از بین می برد. شما از یک وسیله برقی در اطراف آب استفاده می کنید، بنابراین اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. این بخارگر بعلاوه برای تازه کردن یخچال شما با خلاص شدن از شر لکه ها و نشت ها عالی است.

بیشترین بهره را از بخارگر لباس خود ببرید

اگر می خواهید ضد عفونی کنید، مطمئن شوید که بخارگر لباس شما بخاری فراوری می نماید که دمای آن حداقل به 212 درجه فارنهایت می رسد.

در بخارگر خود فقط از آب مقطر بهره ببرید تا آثاری از مواد معدنی باقی نماند.

روی پرده ها، اثاثه یا لوازم خواب با برچسب فقط خشکشویی از بخارگر استفاده نکنید.

با دانستن نحوه خواندن برچسب مراقبت روی مبلمان، مطمئن شوید که بخار دادن پارچه روی مبل، صندلی و فرش شما بی خطر است.

پارچه ها یا منسوجات مانند بعضی از پلی استرها نمی توانند حرارت یا رطوبت زیاد را تحمل نمایند و هرگز نباید بخارشویی شوند.

هنگام تمیز کردن پارچه با بخار آب، رنگ های تیره ممکن است پخش شوند. احتیاط کنید. ابتدا یک ناحیه نامحسوس را تست کنید.

سطوحی که با لکه، موم یا رنگ کثیف شده اند را بخارشویی نکنید.

هرگز از بخارگر لباس روی سطوح متخلخل و بدون پوشش، آلات موسیقی، عتیقه جات و سایر سطوح ظریف استفاده نکنید.

اکنون همه کاربردها و فواید بخارگر لباس را می دانید، این روش تمیزنماینده را امتحان کنید تا نظافت منزل آسان تر گردد. حتی با برترین نکات و ترفندها برای نظافت، گاهی اوقات به یاری وسایلی احتیاج دارید تا خانه خود را به حالت اولیه برگردانید. برای آغازی تازه و خانه ای سالم تر، از فواید بخارگر بهره مند شوید.

منبع: Maids

منبع: دیجیکالا مگ

به "درباره فواید بخارگر بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره فواید بخارگر بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید