روسیه قطعنامه حمایت از ونزوئلا را به شورای امنیت می دهد

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، ایتارتاس از قصد روسیه برای ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت اطلاع داد که هدف از آن حل بحران ونزوئلا است.

روسیه قطعنامه حمایت از ونزوئلا را به شورای امنیت می دهد

این اقدام پاسخی به پیش نویس ارائه شده از سوی آمریکا است که در آن با هدف براندازی دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا، پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام مطرح شده است.

در بخشی از قطعنامه پیشنهادی روسیه می خوانیم: شورای امنیت خواهان حل مشکل ونزوئلا از راه های صلح آمیز است و از همه ابتکار عمل ها در راستای حصول راهکار سیاسی از جمله مکانیسم ارائه شده در کنفرانس اروگوئه حمایت می نماید.

لازم به ذکر است کنفرانس اروگوئه روز پنجشنبه برگزار گردید و طی آن اتحادیه اروپا با جانبداری از گوایدو، 90 روز به مادورو فرصت داد تا انتخاباتی به زعم آنها آزاد برگزار کند.

البته هیچ یک از 2 قطعنامه پیشنهادی روسیه و آمریکا هنوز به شورای امنیت ارائه نشده و در مرحله کارشناسی است.

انتظار می رود مشاوره های کارشناسی در مورد این قطعنامه از اوایل هفته آینده میلادی شروع گردد.

لازم به ذکر است در تاریخ 10 بهمن، خوان گوایدو رهبر مخالفین دولت و رئیس کنگره ملی ونزوئلا، با برخورداری از حمایت آمریکا، مشروعیت مادورو را زیر سوال برد و خود را رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین معرفی کرد.

این درحالی است که واشنگتن از ارتش ونزوئلا نیز خواسته تا به گوایدو ملحق گردد حال آنکه احتمال حمله نظامی به ونزوئلا نیز مطرح است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "روسیه قطعنامه حمایت از ونزوئلا را به شورای امنیت می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه قطعنامه حمایت از ونزوئلا را به شورای امنیت می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید