سامسونگ و هواوی باید از گوشی تاشو شیائومی بترسند

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، برخلاف فناوری 5G، که همه گیر شدن آن چند سالی طول می کشد، تکنولوژی گوشی های تاشو می توانند صنعت گوشی های هوشمند را در سال 2019 متحول نمایند. در این میان نه تنها سامسونگ تا چند روز دیگر از نخستین گوشی تاشو خود پرده برداری می نماید، بلکه باید به کوشش شرکت هایی مانند هواوی، شیائومی، موتورولا، ال جی و اوپو هم اشاره کنیم که برنامه های خود را برای ساخت چنین گوشی نوآورانه ای تایید نموده اند.

سامسونگ و هواوی باید از گوشی تاشو شیائومی بترسند

یکی از نکات جذاب این فناوری، این است که می توان از روینمودهای متنوعی برای ساخت گوشی تاشو استفاده کرد. به عنوان مثال سامسونگ بعد از سال ها آزمون و خطا در این رابطه، ظاهرا به طراحی نسبتا محافظه کارانه ای بسنده نموده است. در همین حین، هواوی که یکی از مهم ترین غول های صنعت گوشی های هوشمند محسوب می گردد، تصمیم گرفته گوشی تاشو خود را به نحوی طراحی کند که هنگام تا شدن، نمایشگر انعطاف پذیر در بیرون بدنه قرار بگیرد. علاوه بر این موارد، رییس شیائومی چند هفته قبل ویدیوی از مدل اولیه گوشی تاشو این شرکت را نمایش داد که گوشی مذکور از دو بخش تا می گردد. در این ویدیو می توانیم ببینیم که محصول مذکور هنوز نهایی نشده ولی فاصله زیادی هم تا عرضه در بازار ندارد.

چالش های فراوری، عرضه محدود

احتمالا می دانید که فراوری انبوه چنین گوشی هایی به هیچ عنوان کار ساده ای محسوب نمی گردد. اگرچه فراوری گوشی های تاشویی که فقط از یک ناحیه تا می شوند کار پیچیده ای است، اما شیائومی رویکرد جاه طلبانه تری را اتخاذ نموده و می خواهد گوشی تاشویی را فراوری کند که از دو ناحیه مختلف تا می گردد. شیائومی در بیانیه رسمی خود در ارتباط با این گوشی نوشته که نمایشگر انعطاف پذیر این گوشی توسط این شرکت و یک شریک تجاری توسعه یافته و مکانیزم تا شدن و پشتیبانی رابط کاربری MIUI از این نوع طراحی، از صفر طراحی شده اند.

اگرچه شیائومی در بیانیه خود اذعان نموده که ساخت چنین گوشی نوآورانه ای بدون همکاری دیگر شرکت ها امکان پذیر نمی شد، اما در بخشی دیگر نوشته که فقط با بهره گیری از نمایشگر انطعاف پذیر نمی توان گوشی تاشو را فراوری کرد و برای فراوری چنین محصولی آن ها باید چالش های مهمی را پشت سر می گذاشتند. طبیعتا، مهم ترین چالش فراوری چنین محصولی، عملی کردن یک مکانیزم محکم برای فرایند تا شدن است تا گوشی مذکور دوام پایینی نداشته باشد.

در ویدیو منتشر شده از جانب شیائومی، ضعف مشهودی در مکانیزم مذکور دیده نمی گردد. اما فقط با مشاهده یک مدل اولیه نمی توان با اطمینان زیادی در این رابطه اظهارنظر کرد. اگرچه شیائومی هنوز تاریخ عرضه نخستین گوشی تاشو خود را اعلام ننموده، طبق بعضی از گزارش ها انتظار می رود گوشی مذکور در نیمه دوم سال 2019 عرضه گردد. ضمناً باید خاطرنشان کنیم که با توجه به پیچیده بودن فرایند فراوری چنین محصولی، نباید انتظار عرضه گسترده آن را داشته باشیم و احتمالا در ابتدا فقط چند هزار عدد از آن ها روانه بازار می گردد.

جدیدترین رندرها از گوشی تاشو شیائومی

سایت LetsGoDigital بر اساس ویدیوی منتشر شده از جانب شیائومی، رندرهای جذابی از این گوشی منتشر نموده است. به لطف این رندرها، با دقت بیشتری می توانیم به طراحی کلی این گوشی هیجان انگیز نگاهی بیندازیم.

اگر بخواهیم صادقانه نظر بدهیم، باید اعتراف کنیم که در مقایسه با گلکسی Fold سامسونگ، این گوشی ظاهر بسیار جذاب تری دارد. اگر شیائومی بتواند مکانیزم خم شدن در دو ناحیه را به خوبی عملی کند، مطمئنا گوشی مذکور محصول بسیار جذاب و قابل توجهی خواهد شد. البته علاوه بر این موضوع، مساله دوام و نرم افزار هم اهمیت بسیاری زیادی دارد. این گوشی باید بتواند در برابر هزاران بار باز و بسته شدن دوام بیاورد و رابط کاربری MIUI هم باید به طور کامل برای این نوع طراحی بهینه سازی گردد. اما به جای منفی بافی و تمرکز بر نگرانی ها، امیدواریم شیائومی در نهایت بتواند این گوشی را به بهترین شکل ممکن عرضه کند و بتواند توجه کاربران زیادی را جلب کند.

اگر مدل نهایی گوشی تاشو شیائومی مشابه این رندرها باشد و حتی اگر تعداد محدودی از آن ها تا آخر سال 2019 روانه بازار گردد، سامسونگ دیگر به سختی می تواند برای گوشی تاشو خود سروصدای زیادی راه بیندازد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ و هواوی باید از گوشی تاشو شیائومی بترسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ و هواوی باید از گوشی تاشو شیائومی بترسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید