سوزوکی Jimny وارداتی برای بازار خودرو ایران رونمایی شد ، ویژگی های فنی و تصاویر

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، سوزوکی Jimny (جیمنی) لحظاتی پیش از طریق راسا موتور خاورمیانه برای بازار خودرو ایران رونمایی شد. نسل چهارم این Mini SUV سوزوکی هم در نسخه سه درب و هم پنج درب با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی تولید می شوند. راسا موتور خاورمیانه قرار است هر دو نسخه پنج درب و سه درب این خودرو را در کشور به فروش برساند.

سوزوکی Jimny وارداتی برای بازار خودرو ایران رونمایی شد ، ویژگی های فنی و تصاویر
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - سوزوکی جیمنی 5 درب مونتاژ کشور هندوستان است. اما از طریق مبادی کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق راسا موتور خاورمیانه به کشور وارد می شود.

Jimny یکی از محصولات افسانه ای سوزوکی است که از دهه 70 میلادی تا به امروز روی خط تولید این برند حضور دارد. جیمنی در نسل های مختلف آنقدر خودرو محبوبی بود که سوزوکی گفت تا به امروز نزدیک به سه میلیون دستگاه از آن را در چهار نسل مختلف در بازارهای بین المللی به فروش رسانده است.

سوزوکی Jimny دو در وارداتی راسا موتور

نسل چهارم این Mini SUV با دیزاین ساده اما کاربردی خود، بسیاری از المان های نسل های گذشته این خودرو را در خود جای داده است. برای مثال، چراغ های گرد نسل چهارم، برگرفته از چراغ های گرد نسل اول جیمنی هستند.

دو خط افقی کناری درب موتور دقیقاً یادآور خطوط بکاررفته در درب موتور نسل دوم هستند و جلوپنجره نسل چهارم، عیناً برگرفته از گریل جلو نسل سوم است. حتی همانند سه نسل گذشته این خودرو، نسل چهارم جیمنی هم با تایر زاپاس که بر روی درب عقب قرار گرفته است به دست مشتریانش می رسد.

Jimny از همان ابتدا به عنوان خودرویی روی خط تولید رفت که بتوانند مانند جیپ و لندروور به راحتی در منطقه ها خارج از جاده تردد داشته باشد. به همین دلیل، حتی نسل چهارم جیمنی هم از شاسی نردبانی بهره مند است تا در Offroadها بدرخشد.

سوزوکی Jimny شاید ظاهر اغواگرایانه SUVهای امروزی را نداشته باشد، اما قطعاً در مسیرهای خارج از جاده ای بسیاری از آنها را به راحتی پشت سر می گذارد.

تفاوت نمونه پنج درب و سه درب

مهمترین تفاوت نمونه های پنج درب و سه درب سوزوکی Jimny، در کاربردی تر شدن نسخه پنج درب است. نمونه پنج درب دارای همان ارتفاع و عرض نسخه سه درب است. اما سوزوکی طول کلی این نمونه را 360 میلیمتر افزایش داد. از همین رو، طول این نسخه از جیمنی حالا به جای 3625 میلیمتر در نمونه سه درب به 3985 میلیمتر افزایش پیدا کرد.

در نتیجه همین افزایش طول، اکنون فضای بار نمونه پنج درب هم به 211 لیتر رسید که در مقابل فضای 126 لیتری نسخه سه درب قطعاً کاربردی تر است. اما به هیچ عنوان ایده آل نیست.

مهم این است که قابلیت های بسیار خوب خارج از جاده نسخه پنج درب به واسطه طول بیشتر تحت تأثیر قرار نگرفت. از همین رو براساس اعلام رسمی سوزوکی، زاویه ورود، خروج و شکست جیمنی 5 درب به ترتیب برابر با 36 درجه، 47 درجه و 24 درجه هستند. فاصله این مدل از سطح زمین هم به 210 میلیمتر می رسد که با نمونه سه درب برابر است.

مشخصات فنی سوزوکی Jimny وارداتی راسا موتور خاورمیانه

سوزوکی Jimny مجهز به موتور 1.5 لیتری (1462 سی سی) تنفس طبیعی است که با کد K15B شناخته می شود. این موتور می تواند 101 اسب بخار قدرت در 6 هزار دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور خروجی این موتور هم به رقم 130 نیوتن متر در 4 هزار و 200 دور در دقیقه می رسد.

تمامی نیرو و گشتاور این قوای محرکه از طریق گیربکس 4 سرعته اتوماتیک برای مدل 3 درب به هر دو محور جلو و عقب این خودرو منتقل می شود. نسخه پنج درب سوزوکی Jimny نیز هم با گیربکس 5 سرعته دستی و هم 4 سرعته اتوماتیک در بازار خودرو کشورمان به فروش می رسد.

جیمنی با تکنولوژی ALLGRIP PRO و انتقال نیرو به چهار چرخ می تواند خودرویی بسیار پیروز در مسیرهای خارج از جاده باشد. این خودرو با استفاده از گیربکس low-range و حالت 4L به راحتی در مسیرهای آفرودی حرکت می کند.

در حالت 4H نیروی موتور به تمامی چهار چرخ جیمنی منتقل می شود و حالت 2H بیشتر به درد خیابان ها و کوچه ها در شهرها می خورد. چراکه نیروی موتور فقط به دیفرانسیل عقب جیمنی منتقل می شود.

براساس اعلام سوزوکی، مصرف سوخت جیمنی پنج درب با گیربکس دستی، 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر است. مصرف سوخت نمونه اتوماتیک جیمنی هم به 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر می رسد.

امکانات رفاهی سوزوکی Jimny

نمونه سه درب سوزوکی Jimny در ایران در تیپ GLX اما بدون مانیتور 7 یا 9 اینچی به فروش می رسد. نمونه پنج درب هم در هر دو تریم GL و GLX در بازار خودرو کشورمان قابل خرید هستند.

از جمله امکانات رفاهی این خودرو می توان به ایربگ های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده ای اشاره کرد. ترمزهای ABS و EBD نیز از جمله امکانات استاندارد این خودرو در هر دو تریم هستند.

سامانه های کنترل کشش و پایداری در Jimny وجود دارند و سیستم کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی ها و سرازیری ها نیز در آن مشاهده می شوند.

کروز کنترل، ایرکاندیشن اتوماتیک (یا دستی براساس تریم انتخابی)، چراغ های LED، مه شکن های جلو و عقب، سامانه کنترل فشار باد تایرها TPMS، دستگیره های درب هم رنگ بدنه، Apple Carplay و Android Auto، سنسور پارک عقب، رینگ های 15 اینچی و ریل سقفی از جمله امکانات این خودرو به شمار می روند.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

پلتفرم IKP3 بزرگترین پلتفرم ایرانی را بشناسید/ کدام خودروها روی آن توسعه می یابند؟

پلت فرم ری را چگونه به جهان آمد؟ / ویژگی های نسل تازه پلت فرم تارا

آمار فروش خودرو در ترکیه / لیست 10 خودرو پر فروش ترکیه در سال 2023

جیپ رانگلر روبیکن 4xe هیبریدی مدل 2024 / زیبایی یک آمریکایی باوقار

آمار فروش خودروسازان در چین منتشر شد / BYD اول، چری عقب تر از چانگان!

رنو 5 E-Tech الکتریکی با 150 اسب بخار قدرت و پایه نگهدارنده نان باگت معرفی گشت

خودرو بی وای دی شناور 1200 اسب بخاری رونمایی شد

قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو در اسفند ماه 1402

قیمت محصولات سایپا، پارس خودرو و زامیاد ویژه اسفند ماه 1402 اعلام شد

منبع: بیت ران

به "سوزوکی Jimny وارداتی برای بازار خودرو ایران رونمایی شد ، ویژگی های فنی و تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزوکی Jimny وارداتی برای بازار خودرو ایران رونمایی شد ، ویژگی های فنی و تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید