شاهکار والیبالیست های ایران با صعود به فینال قهرمانی دنیا ، زمان ملاقات فینال با فرانسه

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با شکست دوباره کره جنوبی به فینال مسابقات قهرمانی دنیا صعود و حریف فرانسه شد.

شاهکار والیبالیست های ایران با صعود به فینال قهرمانی دنیا ، زمان ملاقات فینال با فرانسه

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 19 سال دنیا روز پنج شنبه 19 مرداد در سن خوآن آرژانتین پیگیری می شود.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که تا کنون شش برد متوالی در این رقابت ها به دست آورده است، از ساعت 3:30 دقیقه بامداد امروز (آدینه 20 مرداد) به وقت تهران به مصاف کره جنوبی رفت.

ملی پوشان نوجوان ایران در این مسابقه سه بر یک حریف خود را شکست دادند و به ملاقات نهایی این رقابت ها صعود کردند.

شاگردان محمد وکیلی در ست نخست 25 بر 18 مغلوب حریف شدند اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 20 و 25 بر 16 حریف سرسخت خود را شکست دادند و فینالیست این دوره مسابقات شدند.

محمدرضا آل جلیل، عمران کوک جیلی، مرتضی نریمانی، ماهان برزکار، طاها بهبودنیا، آرمین قلیچ نیازی و مرتضی طباطبایی (لیبرو) ترکیب شروع کننده تیم ایران در این مسابقه بودند.

کادر فنی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با تعویض های کلیدی کنترل مسابقه را بعد از ست نخست در دست گرفت و با بررسی و تغییرات تکنیکی و تاکنیکی برای دومین بار در این مسابقات کره جنوبی را شکست داد. کره با شکست ایتالیا به ملاقات نیمه نهایی راه یافته بود.

سباستین ماتیاس سیاجو از آرژانتین و بودگان لائورنتیو استوچیا از کشور رومانی داوران اول و دوم ملاقات ایران و کره جنوبی بودند.

در دیگر ملاقات این مرحله تیم های فرانسه و آمریکا به مصاف یکدیگر رفتند و فرانسه سه بر صفر با امتیازهای 25 بر 10، 25 بر 17 و 25 بر 12 پیروز به شکست حریف شد تا به فینال صعود کند.

بدین ترتیب ملاقات نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 19 سال دنیا با حضور دو تیم ایران و فرانسه ساعت 2:30 بامداد روز شنبه 21 مردادماه به وقت تهران برگزار خواهد شد تا قهرمان این دوره از رقابت ها معین شود.

تیم ایران در مرحله مقدماتی پیروز به شکست کره جنوبی، پورتوریکو و کلمبیا شد و با شکست فنی تیم نیجریه با چهار برد و 12 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم راهی مرحله حذفی شد.

ملی پوشان نوجوان ایران در مرحله یک هشتم نهایی صربستان را از پیش رو برداشتند و با شکست بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی حریف کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی شدند.

در ملاقات رده بندی نیز تیم های آمریکا و کره جنوبی برای کسب مقام سومی و مدال برنز از ساعت 23:30 دقیقه روز آدینه 20 مرداد به وقت تهران به مصاف هم می روند.

والیبال نوجوانان ایران سال جاری چهاردهمین حضور خود را در مسابقات قهرمانی دنیا تجربه می نماید. تیم ملی نوجوانان ایران در 13 دوره قبلی 6 بار بر روی سکو رفته و آخرین قهرمانی ایران به سال 2017 برمی شود که تیم نوجوانان ایران با راهنمایی محمد وکیلی روی سکوی قهرمانی دنیا در بحرین ایستاد.

اولین قهرمانی ایران به سال 2007 برمی شود. دو نایب قهرمانی در سال های 2001 و 2009 و سه مدال برنز این رقابت ها در سال های 2003، 2015 و 2021 از دیگر افتخارات والیبال نوجوانان ایران در این رقابت هاست.

منبع: همشهری آنلاین

به "شاهکار والیبالیست های ایران با صعود به فینال قهرمانی دنیا ، زمان ملاقات فینال با فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهکار والیبالیست های ایران با صعود به فینال قهرمانی دنیا ، زمان ملاقات فینال با فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید