لاکهید مارتین دوقلوی دیجیتالی جو زمین را به یاری هوش مصنوعی می سازد

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، شرکت هوافضا آمریکایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) با همکاری اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA)، آژانس دولتی ایالات متحده، درحال توسعه نسخه کاملاً دیجیتال از جو زمین هستند که می تواند به صورت سه بعدی، داده های مربوط به آب و هوای فعلی را نشان دهد.

لاکهید مارتین دوقلوی دیجیتالی جو زمین را به یاری هوش مصنوعی می سازد

این مدل تازه NOAA Earth Observing Digital Twin نام دارد و با همکاری اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) ساخته می گردد.

شرکت هوافضا آمریکایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) با همکاری اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA)، آژانس دولتی ایالات متحده، درحال توسعه نسخه کاملاً دیجیتال از جو زمین هستند که می تواند به صورت سه بعدی، داده های مربوط به آب و هوای فعلی را نشان دهد.

لین مونتگومری، دانشمند تحقیقاتی لاکهید مارتین به 9News می گوید:

این محصول شبیه به Google Earth خواهد بود، اما تمام مشاهدات خود را تقریباً در زمان واقعی ارائه می نماید. هدف ما این است که تمام داده ها را به گونه ای ترکیب کنیم که نشان دهنده آب وهوای واقعی باشد.

مدل پیش بینی آب و هوای لاکهید مارتین

مدل تازه، NOAA Earth Observing Digital Twin نام دارد و با محیط دیجیتال خود به عنوان یک دوقلو برای مدل اتمسفری فعلی عمل می نماید. دانشمندان لاکهید مارتین با استفاده از الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی و همکاری با شرکت محاسباتی انویدیا، می تواند حجم زیادی از داده های مربوط به آب وهوا را در این مدل جمع آوری، ادغام و ترکیب کند.

هنگامی که این مرحله با موفقیت انجام گردد، داده های به دست آمده به یک فرمت محاسباتی به نام Universal Scene Description (USD) منتقل می شوند تا شرکت پیکسار (Pixar) برای ساخت تصاویر سه بعدی از آن ها استفاده کند.

مونتگومری ادامه می دهد:

بعد چهارم این مدل، زمان خواهد بود. به همین منظور، ما یک پنجره زمانی متحرک دوهفته ای نیز خواهیم داشت که در آن شما می توانید داده های گذشته را آنالیز کنید.

توسعه کامل این پروژه بیشتر از یک سال طول خواهد کشید، اما مونتگومری امیدوار است که بتوانند تا پاییز سال جاری نمونه اولیه آن را منتشر نمایند.

یکی از مدیران انویدیا نیز درباره این مدل گفت که می تواند بسیاری از مسائل را حل نماید. دیون هریس، مدیر محصول محاسباتی این شرکت، شرح می دهد: دوقلو های دیجیتال به ما یاری می نمایند تا سخت ترین چالش های علمی و زیست محیطی دنیا را حل کنیم. ترکیب فناوری هوش مصنوعی لاکهید مارتین با Nvidia Omniverse، به محققان NOAA سیستم قدرتمندی برای بهبود پیش بینی آب و هوای دنیا ارائه می نماید.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "لاکهید مارتین دوقلوی دیجیتالی جو زمین را به یاری هوش مصنوعی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاکهید مارتین دوقلوی دیجیتالی جو زمین را به یاری هوش مصنوعی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید