مهم ترین نکات که برای آغاز عکاسی حرفه ای از مراسم عروسی باید بدانید

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، تمام عکس ها سعی دارند داستان هایی را به وسیله تصاویر خود منتقل نمایند. ولی در این میان، عکاس های حرفه ای عروسی این شانس را دارند که داستان زندگی و عشق یک زوج را روایت نموده و لحظاتی را ثبت نمایند که برای همواره می توانند هیجان انگیز بمانند. اگر به عکاسی از عروسی علاقه دارید و قصد دارید این کار را به صورت حرفه ای و یا حتی تفریحی انجام دهید، بعضی نکات را باید در نظر داشته باشید. در این مقاله به مرور مسائلی مهمی می پردازیم که برای انجام این سبک از عکاسی ضروری است بدانید.

مهم ترین نکات که برای آغاز عکاسی حرفه ای از مراسم عروسی باید بدانید

چطور یک عکاس عروسی باشیم؟

تبدیل شدن به یک عکاس عروسی طبعاً مستلزم تسلط به مهارت های عکاسی و یا ویرایش تصویر است. ولی این تمام ماجرا نیست. برای پیروز شدن در این حیطه شما باید توانایی های دیگری هم داشته باشید:

  • مهارت های بین فردی برای اینکه بتوانید به خوبی با مشتری های فعلی و یا مشتری های بالقوه آینده ارتباط برقرار کنید
  • رفتاری گرم و محبت آمیز تا زوج ها جلوی دوربین شما احساس راحتی نمایند
  • توانایی مدیریت استرس برای زمان هایی که برنامه زمانی زوج ها بسیار سخت و فشرده است
  • خلاقیت برای اینکه ایده های و چشم اندازهای نوی را وارد عکس های خود کنید
  • قاطعیت داشتن برای اینکه زوج ها، خانواده و دوستانشان را بتوانید به خوبی در طول روز راهنمایی و مدیریت کنید
  • توانایی بدنی و استقامت بالا، چرا که عکاسی کامل از یک مراسم عروسی ممکن است 10 ساعت و یا حتی بیشتر طول بکشد
  • مهارت های شبکه سازی برای اینکه بتوانید سایر افراد فعال در این حوزه را دیدار کنید، با آن ها رابطه برقرار نموده و مشتری های نوی پیدا کنید

با این حال، هیچ جهت معین و تعریف شده ای برای تبدیل شدن به یک عکاس عروسی پیروز وجود ندارد. بسیاری از عکاس های معروف و پیروز، کسب و کار عکاسی از عروسی خودشان را با آهسته و طی چندین سال ایجاد نموده اند. برای مثال، ممکن است در ابتدا پیشنهاد عکاسی از عروسی یک دوست و یا فامیل را به صورت رایگان و یا با هزینه بسیار ناچیز ارائه دهید. سپس می توانید یک نمونه کار و رزومه ایجاد نموده و از آن برای تبلیغات خود در رسانه های اجتماعی بهره ببرید. از طریق این عکس ها ممکن است بتوانید چند مشتری دیگر هم جذب کنید. به صورت کلی، از آنجایی که در ماه های ابتدایی شروع حرفه عکاسی خود رزومه کاری خاصی ندارید، لازم است کارهای مختلفی را به صورت رایگان و یا با دستمزد ناچیز قبول کنید.

شاید حتی مجبور باشید که به عنوان دستیار یک عکاس مطرح در یک عروسی و مهمانی شرکت نموده و از آن برای ساخت رزومه شخصی خودتان بهره ببرید. عکاس های عروسی معمولاً از یک همراه یا شاگرد به عنوان عکاس دوم استفاده می نمایند تا اطمینان حاصل نمایند تا تمام لحظات خاص را ثبت می نمایند. در نهایت، زمانی که تجربه کافی را به دست آورده باشید، می توانید کسب و کار خودتان را شروع کنید.

بعضی دیگر ممکن است رشته عکاسی را در دانشگاه و مراکز آموزشی انتخاب نمایند و روزمه خودشان را از طریق تکالیف و پروژه های دانشگاهی تکمیل نمایند. اگرچه در این حالت رزومه شما شامل سبک های مختلف عکاسی می گردد و تخصص شما در یک حیطه خاص را نمایش نمی دهد، ولی همین هم می تواند یک مزیت بوده و بعضی را برای عقد قرارداد با شما ترغیب کند.

عایدی عکاسی از عروسی چقدر است؟

عایدی عکاس های عروسی بسیار متغیر است. عوامل بسیار زیادی می تواند در عایدی آن ها تأثیر داشته باش. سبک عکاسی، نوع خدمات شما، تعداد و ساعات عکاسی، سابقه شما، شهر و استان و… همگی می توانند در این نرخ تاثیرگذار باشند. خدماتی جانبی مانند ویرایش و یا چاپ عکس ها هم می تواند به عنوان هزینه های جانبی به این مبلغ اضافه گردد.

این نرخ در سایر کشورها نیز بسیار متغیر است. عکاسی عروس در کشورهای اروپایی و آمریکایی ممکن است از نرخ حداقلی 300 دلار شروع شده و حتی به بیش از 4500 دلار نیز برسد. ولی بیشتر زوج ها خدماتی در حدود 1500 تا 3000 دلار را برای عکاسی از عروسی خود انتخاب می نمایند.

انواع مشاغل مرتبط با عکاسی از عروسی

عکاسی از نامزدی

بیشتر عکاس های عروسی کار عکاسی از مراسم نامزدی را هم انجام می دهند. بسیاری از آن ها عکاسی نامزدی را به صورت رایگان برای مشتری های خود انجام می دهند. این کار باعث می گردد ارتباط بیشتری با عروس و داماد برقرار نموده و آمادگی بیشتری برای عکاسی عروسی داشته باشند.

عکاس عروسی فریلنسر

تعداد زیادی از عکاس های عروسی به صورت فریلنس (کارمزدی) کار می نمایند. این گروه از عکاس ها با هیچ گروه و یا شرکت بزرگ تری همکاری ندارند و کسب و کار خودشان را دارند. این سبک عکاسی مزایای و معایب مختلفی می تواند برای عکاس ها به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، آن ها عایدی خود را با کسی تقسیم نمی نمایند. ولی از سوی دیگر، تمام مراحل (از جلب مشتری تا ویرایش عکس ها) به عهده خودشان است. عکاس های عروسی فریلنسر از طریق راه های مختلفی می توانند مشتری پیدا نمایند. برای مثال:

تبلیغات کلامی: تبلیغات کلامی برترین و موثرترین نوع تبلیغات است. به اطرافیان خودتان بگویید که قصد عکاسی از مراسم عروسی دارید و دنبال مشتری می گشت. وقتی اولین مشتری خودتان را پیدا کردید، از آن ها بخواهید که شما را به باقی افراد هم معرفی نمایند. اگر کارتان را به صورت حرفه ای و با کیفیت انجام بدهید، مطمئنا مشتری های زیادی از طریق تبلیغات کلامی جذب می کنید.

نمایش نمونه کارها در شبکه های اجتماعی: حضور فعال، هدفمند و حرفه ای در شبکه های اجتماعی امروزه برای پیروزیت کسب وکارهای عکاسی و پیدا کردن مشتری های نو الزامی است. بیشتر زوج ها قبل از انتخاب عکاس، نمونه کارهای بسیار زیاد و متنوعی را در محیط پینترست و یا اینستاگرام مشاهده می نمایند. اگر آن ها عکس های شما را مشاهده نمایند، این شانس را خواهید داشت که مشتری نوی پیدا کنید.

با سایر عکاس ها شبکه سازی کنید: با عکاس های مختلف آشنا شده و رابطه خوبی برقرار کنید. اگر آن ها قادر به حضور در یک مراسم نباشند (مثلاً روز آن ها پیش تر رزرو شده باشد)، ممکن است شما را به عنوان عکاس جایگزین به مشتری معرفی نمایند.

دستیار عکاسی از عروسی

عکاسی از عروسی کار آسانی نیست. عکاسی از زوج از صبح شروع شده و تا انتها مراسم ادامه دارد. بنابراین، این کار به همکاری زیادی نیاز دارد. بعضی از عکاس های حرفه ای یک دستیار و یا عکاس دوم را هم استخدام می نمایند تا در انجام کارها به آن ها یاری نمایند و هیچ زاویه و یا رویداد مجذوب کنندهی را از دست ندهند. دستیار عکاس بعلاوه می تواند در تنظیم نور و یا چینش محیط به عکاس یاری کند.

آیا عکاسی عروسی در سفر برای شما مناسب است؟

یکی دیگر از سبک های عکاسی از عروسی، عکاسی از زوج ها در سفر است. این سبک عروسی امروزه مورد توجه بیشتری قرار گرفته و خیلی از زوج ها تصمیم می گیرند که در یک مقصد خاص برای عروسی خود عکاسی نمایند. بنابراین، این کار مستلزم سفر به شهر، استان و یا کشورهای مختلف است.

اگر به سفر کردن علاقه دارید، می توانید عکاسی عروسی در سفر را هم به خدمات خودتان اضافه کنید. ولی موارد زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • آیا امکانش را دارید که چندین روز را دور از خانه و خانواده خودتان باشید؟
  • چطور می خواهید لوکشین ها و مکان های مجذوب کننده برای عکاسی را از قبل پیدا کنید؟
  • هزینه ها را چطور حساب می کنید؟
  • با همسفر شدن با یک زوج غریبه مسئله ای ندارید؟
  • تجهیزات خودتان را چطور می خواهید منتقل کنید؟

توجه به این نکات برای عکاسی از عروس و داماد لازم است

عکاسی نامزدی و یا عکاسی فرمالیته معمولاً اولین برخورد معنادار عروس و داماد با عکاس است. به عنوان یک عکاس باید فرصت را مغتنم شمرده و با آن ها ارتباط بیشتری برقرار کنید. این کار باعث می گردد آن ها در روز عروسی هم با شما راحت تر برخورد نموده و در نتیجه عکس های بهتری بگیرید. به کارگیری نکات زیر می تواند برای شما مفید باشد:

مشتری هایان را بیشتر بشناسید

برقراری یک ارتباط واقعی و معنادار با افراد باعث می گردد که احساس راحتی و آشنایی بیشتری نمایند. هرچه صمیمیت بین شما بیشتر باشد، عکس هایی که می گیرید هم طبیعی تر و زیباتر خواهند بود. برای شروع بحث می توانید از سوالات مختلفی مانند اولین بار کی و کجا با هم آشنا شدید بهره ببرید.

ژست های مورد پسند آن ها را پیدا کنید

تمام زوج ها با یکدیگر متفاوت هستند. بعضی جلوی دوربین احساس معذب بودن دارند، ولی بعضی بسیار ریلکس و راحت هستند. ژست های مختلفی را روی آن ها امتحان کنید و سعی کنید متوجه شوید با کدام ژست ها راحت تر هستند و ارتباط بیشتری برقرار می نمایند. شما حتی می توانید در خصوص ژست ها و علایقشان، از آن ها سوال کنید. این اطلاعات باعث می گردد عکس های روز عروسی را بهتر و با آمادگی بیشتری بگیرید.

چه چیزی برای این زوج مهم است؟

اولین برخورد با عروس و داماد فرصت مناسبی است تا از آن ها بپرسید واقعاً چه انتظاری از عکس های عروسی خودشان دارند؟ آیا ژست های خاصی مد نظر دارند؟ آیا عکس ها و لحظات خاصی برای آن ها اهمیت بیشتری دارد؟ شاید هم دلشان بخواهد عکس های آن ها خیلی طبیعی و بدون توجه به حضور دوربین باشد.

در مجموع، اگر به حرفه عکاسی علاقه داشته و دوست دارید به زوج های جوان در ثبت اولین خاطره های زندگی مشترکشان یاری کنید، عکاسی عروسی می تواند شغل مناسبی برای شما باشد.

منبع: Skillshare

منبع: دیجیکالا مگ

به "مهم ترین نکات که برای آغاز عکاسی حرفه ای از مراسم عروسی باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین نکات که برای آغاز عکاسی حرفه ای از مراسم عروسی باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید