کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ a54 یا s21fe؟

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، گلکسی a54 یکی از جدیدترین گوشی های میان رده شرکت سامسونگ است که به تازگی از طریق این شرکت معرفی گشت و خیلی سریع نیز جای خود را در بین علاقه مندان سامسونگ پیدا کرد.

کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ a54 یا s21fe؟

اگر به قیمت گوشی a54 و دیگر گوشی های این برند در بازار نگاهی بیندازید، حتما مدل دیگری در همین محدوده قیمت توجهتان را جلب خواهد کرد: s21 fe!

گلکسی s21 fe در مقایسه با a54 یک مدل قدیمی تر محسوب می شود؛ اما این گوشی گه یکی از پرفروش ترین محصولات سامسونگ در سال گذشته بوده، با قابلیت های خارق العاده خود در بین گوشی های پرچم دار Samsung جای دارد. تفاوت قیمت گوشی s21 fe و a54 در کنار همه این موارد، سبب شده تا عده زیادی بین خرید این دو گوشی دچار تردید شوند. به همین علت ما در این مقاله با بررسی این دو گوشی پرطرفدار برند سامسونگ به شما خواهیم گفت که کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند.

معرفی گلکسی s21 fe

اگر از دنبال کنندگان اخبار محصولات شرکت سامسونگ باشید حتماً می دانید که مدل های مختلف خانواده s گوشی های پرچم دار این برند هستند. گوشی s21 نیز یکی از همین پرچم داران سامسونگ بود که برای اولین بار در سال 2021 به بازار عرضه شد و توانست در مدت زمان کوتاهی محبوبیت زیادی به دست آورد. با این حال چون این گوشی در دسته پرچم داران قرار داشت، طبیعتاً از قیمت خرید نسبتا بالایی هم برخوردار بود که هر کسی توانایی پرداخت آن را نداشت.

با توجه به این موضوع شرکت سامسونگ دست به یک کار تازه زد و در سال 2022 همراه با معرفی عضو تازه خانواده s، یعنی گلکسی s21 fe را نیز در اختیار طرفداران خود قرار داد. این گوشی که به آن fe یا Fan Edition گفته می شود، در واقع نمونه کوچک شده و قیمت مناسب گلکسی s21 است که از تمام قابلیت های آن برخوردار بوده و به خاطر قیمت پایین تری که دارد، عده بیشتری قادر به خرید آن هستند.

معرفی سامسونگ گلکسی a54

همان طور که بالاتر به آن اشاره کردیم، گلکسی a54 سامسونگ برای اولین بار در ماه مارس 2023 به عنوان عضو تازه سری a منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت. پس می توانیم بگوییم که این مدل نمونه تازه و پیشرفته تر a53 است که علاوه بر برطرف شدن ایرادات قبلی، قابلیت های تازهی هم به آن اضافه شده است.

مقایسه طراحی گلکسی s21 fe و a54

گلکسی s21 fe از نظر طراحی دقیقا هم شکل با s21 بوده و تنها کمی میزان های آن فرق کرده است. صفحه نمایش هر دوگوشی 4.6 اینچی است؛ اما لبه های نازک s21 fe سبب شده تا این مدل عرض کمتری داشته باشد و با 177 گرم وزن، تا حدودی سبک تر از گلکسی A54 به نظر برسد. قسمت پشتی هر دو دستگاه از پلاستیک است؛ با این تفاوت که سامسونگ در A54 سبک طراحی تازهتری را از خود نشان می دهد.

بخشی از این طراحی شامل بخش دوربین است که دوربین ها از محفظه بیرون آمده و هیچ برآمدگی ندارند؛ بنابراین، سه دوربین a54 نیز مثل گلکسی S21 FE در یک جزیره قرار نمی گیرند. علاوه بر این، هر دوگوشی قابلیت پشتیبانی از گواهینامه IP را نیز دارند؛ با این تفاوت که گلکسی s21 fe گواهینامه IP68 را ارائه می دهد اما a54 از IP67 پشتیبانی می کند. یعنی این که Galaxy S21 FE می تواند به مدت نیم ساعت در عمق 1.5 متری دوام بیاورد. گلکسی A54 هم می تواند 30 دقیقه زیر آب بماند؛ اما ممکن است کمتر از رقیب خود قادر به تحمل فشار آب باشد. در نهایت شاید قیمت s21 fe به خاطر طراحی و صفحه نمایش باکیفیت تر، بیشتر باشد؛ اما تکنولوژی و امکانات موجود در طراحی a54 آنقدر چشمگیر است که می تواند آن را به گزینه مناسب تری برای خرید تبدیل کند.

مقایسه باتری گلکسی s21 feو a54

سامسونگ علاقه ای به شارژ سریع ندارد و اغلب گوشی های هوشمند آن، قابلیت پشتیبانی از فست شارژ 25 واتی را دارند. این موضوع در مورد A54 و S21 FE نیز صدق می کند؛ البته s21 fe یک شارژر با سرعت 15 وات دارد که به صورت بی سیم است و می توانید از آن برای پر کردن باتری دستگاه در مواقع اضطراری استفاده کنید. از نظر میزان عمر باتری هم گلکسی A54 برنده است. شاید بدنه بزرگ تر گلکسی s21 fe فضای بیشتری را برای داشتن باتری فراهم کرده باشد؛ اما a54 نه تنها با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خود از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی در S21 fe بهتر است، بلکه پردازنده مالی تری نیز دارد. البته اینکه چقدر تفاوت زیاد است بستگی به استفاده شما دارد. اما اگر می خواهید تا حد امکان از گوشی خود استفاده کنید، بهتر است به سراغ a54 بروید.

مقایسه دوربین گلکسی s21 feو a54

گلکسی s21 fe همان دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی گلکسی S21 معمولی را دارد. این یک دوربین عالی است که در تاریکی نیز عملکرد خوبی را ارائه می دهد. علاوه بر این شما در این گوشی پرچم دار، یک لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید برای عکس های عریض تر و یک لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو برای بزرگ نمایی اپتیکال 3 برابری را نیز خواهید داشت که در آخر باکیفیت ترین عکس ها به همراه جزئیاتی دقیق را به شما ارائه می دهد.

از آنجایی که قیمت a54 نسبت به s21 fe کمتر است و به عنوان یک گوشی میان رده شناخته می شود، باید بدون لنز تله فوتو کار کند. این دوربین ها شامل همان لنز اولترا واید در S21 FE و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی برای نمای نزدیک هستند. دوربین اصلی نیز تصاویر 50 مگاپیکسلی را ثبت می کند که کمتر از کیفیت S21 FE نیست؛ بنابراین، شما در a54 یک لنز تله فوتو را از دست می دهید، اما در عوض یک دوربین ماکرو باکیفیت مطلوب خواهید داشت. علاوه بر این، هر دوگوشی هوشمند یک دوربین سلفی باکیفیت 32 مگاپیکسلی دارند.

مقایسه سخت افزاری گلکسی s21 feو a54

تفاوت دیگر این دو گوشی را می توان در سخت افزار دانست. گلکسی A54 بر روی تراشه Exynos 1380 خود سامسونگ اجرا می شود که این یک پردازنده عالی برای انجام کارهای ساده به شمار می آید؛ اما برای انجام بازی های سخت مناسب نیست. گلکسی s21 fe اما دارای تراشه اسنپ دراگون 888 است که همین پردازنده، سرعت آن را از لحاظ اجرای نرم افزارها بسیار افزایش می دهد و برعکس a54 برای بازی های مختلف کارایی بیشتری دارد.

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی در رابطه با این که بین a54 و s21 fe کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد، باید به تفاوت های اساسی که به آن ها پرداختیم توجه کنید. گلکسی s21 fe سریع تر بوده و طراحی زیباتر دارد. علاوه بر آن دارای لنز تله فوتو است که A54 فاقد آن است. اگر به این موارد اهمیت می دهید این گوشی انتخاب مناسب تری برای شماست. در غیر این صورت اگر در پی یک دستگاه تازه با باتری قوی هستید a54 بهترین گزینه ممکن است. در آخر می توانید برای اطمینان، قیمت s21 fe را با قیمت a54 مقایسه کنید تا برای تصمیم گیری خیالتان از هر نظر راحت شود.

منبع: چمدان

به "کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ a54 یا s21fe؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ a54 یا s21fe؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید