22 میلیون نفر از موزه ها و اماکن تاریخی بازدید کردند

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی گفت: از ابتدای سال تا آخر بهمن بیش از 22 میلیون نفر از موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی بازدید کردند در حالی که این تعداد در سال قبل 21 میلیون نفر بود.

22 میلیون نفر از موزه ها و اماکن تاریخی بازدید کردند

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، علی طلوعی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی گفت: یکی از دلیل های افزایش درآمدهای وزارت میراث فرهنگی افزایش درآمدهای موزه ها است. خوشبختانه از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه بیش از 22 میلیون نفر از موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی بازدید کردند و این در حالی است که تعداد بازدیدکنندگان در کل سال قبل 21 میلیون نفر بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: برای بازسازی اضطراری بافت ها و محوطه های تاریخی 7 همت احتیاج داریم اما کل اعتبار ما 432 میلیارد تومان است. بعلاوه برای تجهیز و تکمیل موزه ها نیز 6 همت احتیاج داریم اما کل اعتبارات ما در این باره 409 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: کاملاً معین است که با این بودجه ها و با سازوکار دولتی نمی توان در حوزه میراث فرهنگی کاری انجام داد اما باید توجه داشت که اگرچه 2 دهم درصد کل بودجه کشور به وزارت میراث فرهنگی اختصاص دارد اما سهم ما در فراوری ناخالص کشور 5 درصد و بعلاوه سهم ما در اشتغال کشور 8.3، در صادرات 10 درصد و سهم ما در رشد مالی کشور 29 درصد است.

طلوعی گفت: ما نزدیک 6 میلیون شیء تاریخی داریم اما تنها 150 جایگاه شغلی امین اموال داریم که البته این در حالی است که امین اموال های ما مسوولیت های دیگری نیز دارند. ما برای نگهداری اشیای تاریخی حداقل 600 امین اموال دیگر احتیاج داریم.

منبع: دنیای سفر

به "22 میلیون نفر از موزه ها و اماکن تاریخی بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 میلیون نفر از موزه ها و اماکن تاریخی بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید