6 قابلیتی که گوگل در رویداد I، O برای شکست ChatGPT باید معرفی کند

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، مدت ها از سرویس هوش مصنوعی گوگل موسوم به بارد (Bard) می گذرد ولی این سرویس در مقایسه با هوش مصنوعی بینگ و ChatGPT حرف زیادی ندارد. با توجه به اینکه در تاریخ 20 اردیبهشت کنفرانس گوگل I/O کار خود را شروع می نماید، بدون شک در این رویداد ویژگی های جدیدی برای این سرویس معرفی خواهد شد. در ادامه به 6 مشخصه می پردازیم که امیدواریم در این رویداد برای سرویس بارد معرفی شوند.

6 قابلیتی که گوگل در رویداد I، O برای شکست ChatGPT باید معرفی کند

ایجاد تصاویر

در حال حاضر هوش مصنوعی بینگ با قابلیت ایجاد تصاویر که به صورت رایگان این کار را انجام می دهد، توانسته سروصدای زیادی راه بیندازد. با توجه به اینکه گوگل به حجم عظیمی از عکس های موجود در فضای اینترنت دسترسی دارد، به راحتی می تواند یک مدل هوش مصنوعی مناسب برای ایجاد تصاویر توسعه دهد. از سوی دیگر در زمینه ایجاد تصاویر هم سرویس هایی معرفی شده که گوگل می تواند وارد این حوزه هم گردد.

پاسخ های هوشمندانه تر

واقعیت این است که سرویس گوگل بارد نمی تواند پاسخ های چندان هوشمندانه ای را برای طیف وسیعی از سوالات ارائه کند و این در حالی است که هوش مصنوعی بینگ و ChatGPT در این زمینه بسیار بهتر عمل می نمایند. با وجود اینکه گوگل مدعی شده برای این سرویس از مدل های بسیار پیچیده هوش مصنوعی استفاده می نماید، اما در هر صورت فعلا نمی تواند چندان کاربردی باشد.

ارجاع به منابع

سرویس گوگل بارد فقط گاهی اوقات به منابع استفاده شده برای پاسخ ارجاع می دهد ولی هوش مصنوعی بینگ معمولا همواره چنین کاری را انجام می دهد. به لطف همین قابلیت، کاربران می توانند برای مطالعه بیشتر، به منابع موردنظر مراجعه نمایند.

یکپارچگی با گوگل Docs و یوتیوب

مایکروسافت روز به روز هوش مصنوعی پیشرفته خود را با سرویس های زیادی یکپارچه می نماید تا تعداد بیشتری از کاربران بتوانند از هوش مصنوعی استفاده نمایند. گوگل هم باید به طور گسترده سرویس بارد را با سرویس های نرم افزاری مانند گوگل Docs و یوتیوب یکپارچه کند تا امکانات مجذوب کننده تری برای کاربران ارائه گردد.

بهبود گوگل اسیستنت

اگر گوگل اسیستنت به سرویس بارد وصل گردد و این دستیار صوتی بتواند سوالات مختلف را با سرعت بالایی پاسخ دهد، طبیعتا مجذوب کنندهیت آن چندین برابر خواهد شد و تعداد بیشتری از کاربران به استفاده از آن روی می آورند.

پلاگین ها و API

مدتی قبل شرکت OpenAI از چندین پلاگین برای سرویس ChatGPT رونمایی کرد که قابلیت های این سرویس را به طور قابل توجهی افزایش می دهند. اگر گوگل واقعا می خواهد در این حوزه به رقیب قدرتمندی برای مایکروسافت و OpenAI تبدیل گردد، باید برای سرویس بارد پلاگین های مختلفی ارائه دهد. بعلاوه در حال حاضر API این سرویس به طور محدود ارائه شده و باید این مشخصه به طور گسترده در اختیار کاربران قرار بگیرد.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 قابلیتی که گوگل در رویداد I، O برای شکست ChatGPT باید معرفی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 قابلیتی که گوگل در رویداد I، O برای شکست ChatGPT باید معرفی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید