6 مدل محبوب کفش کالج برای هوای گرم تابستان

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، با رسیدن فصل تابستان و روزهای گرم، بازار استایل های خنک تابستانی داغ می گردد و فروشگاه ها پر از جدیدترین پوشاک خنک تابستانی می گردد. انتخاب کفش مناسب فصل، یکی از مهم ترین تغییراتی است که باید در استایل تابستانی خود ایجاد کنید. پیاده روی در روزهای داغ تابستان با کفش نامناسب، تجربه ای وحشتناک خواهد بود. تعرق مداوم پا در یک کفش تنگ و با مواد اولیه بی کیفیت، علاوه بر بروز بیماری های قارچی، حسی ناخوشایند را القا می نماید. علاوه بر صندل، کفش های پارچه ای با طرح کتانی یا انواع طرح های فانتزی، کفش کالج از محبوب ترین کفش های تابستانی است و برای تجربه استایلی خنک و لذت بخش، از اولین انتخاب ها محسوب می گردد. در این مطلب از مجله خبرنگاران قصد داریم که شما را با انواع کفش کالج آشنا کنیم تا تابستانی دلچسب را تجربه کنید.

6 مدل محبوب کفش کالج برای هوای گرم تابستان

ویژگی کفش های تابستانی

مواد اولیه کفش های تابستانی، جنسی سبک و خنک دارند و رویه های پارچه ای، خنک ترین آن ها هستند. الگوی کفش های تابستانی باید به گونه ای باشد که هوا به راحتی در آن جریان داشته باشد و پا فرصت تنفس پیدا کند. علاوه بر رویه، کفی داخل کفش های تابستانی نیز باید کیفیت مطلوبی داشته باشد و باعث عرق پا نگردد. بهترین کفش های تابستانی باید زیره مناسبی داشته باشند و گرمای زمین را در هنگام پیاده روی به پوست پا منتقل ننمایند. رنگ در انتخاب کفش مناسب تابستانی، بسیار مهم است. در تابستان بهتر است که به سراغ رنگ های شاد و روشن بروید تا علاوه بر داشتن استایل خوش رنگ مناسب فصل، گرمای هوا در بافت کفش به دلیل وجود رنگ روشن، جذب نگردد.

  • 8 روش تضمین شده برای تمیز کردن کفش سفید

انواع کفش کالج تابستانی یا لوفر

کالج از خوش پاترین کفش های تابستانی محسوب می گردد و در هنگام استفاده، به دلیل نبود بند در طراحی کالج، با یک لغزش کوچک، پا درون آن به راحتی جا خوش می نماید و بدون آنکه درگیر بازکردن بند شوید، می توانید پا را از آن خارج کنید. کفش کالج بسیار راحت و در عین حال جذاب است و با یک شلوار جین و پیراهن مردانه یا یک شلوار اسکینی خوش رنگ و مانتوی تابستانی در استایل زنانه، ترکیب ساده، اما فوق العاده ای خواهد شد.

فرقی نمی نماید که استایل شما رسمی یا راحت باشد؛ کفش کالج با هر نوع سبکی سازگاری دارد. انواع کفش کالج یا همان لوفر، پاشنه ای بسیار کم قطر و رویه ای حداکثر تا مچ پا دارند و بدون بند هستند. بند در برخی از مدل های این کفش، جنبه تزئینی دارد. کفش کالج می تواند سبک لوکس داشته باشد و با انواع پوشاک رسمی هماهنگ گردد یا طرحی ساده داشته باشد و تکمیل نماینده استایل های راحت و خنک تابستانی گردد.

مواد اولیه فراوری کالج ها، نقش مهمی در تنوع سبک آن ها دارند. کفش های لوفر یا همان کالج، معمولا رویه ای از جنس چرم یا جیر دارند. کالج چرمی برای استایل رسمی انتخاب معقول تری است و مواد سبک تر مثل جیر، راحتی بیشتری دارند و با یک شلوار جین، استایل جذاب و به روزی برایتان خلق می نمایند. جنس مواد اولیه کفش کالج در دوام آن بسیار اهمیت دارد و در زمان خرید، علاوه بر ظاهر باید به کیفیت رویه و زیره آن نیز دقت کنید. کفش کالج مردانه و زنانه تنوع رنگی مطلوبی دارد و قهوه ای و مشکی، به دلیل آنکه ظاهری رسمی به خصوص برای آقایان دارد، پر فروش تر است. در ادامه شما را با انواع کفش کالج آشنا خواهیم کرد.

1. کفش لوفر وایلد اسمیت

متیو و ربکا وایلداسمیت در سال 1847 فعالیت خود را در زمینه فراوری و تعمیر کفش در لندن شروع کردند و زمان زیادی طول نکشید که محصولات آن ها به استایل خاندان سلطنتی نیز راه پیدا کرد. این برند بعد از طراحی منحصربه فرد سبک لوفر واید اسمیت به شهرت رسید و سرآمد زیباترین و لوکس ترین کفش های دست ساز انگلیسی شد. لوفر واید اسمیت اولین بار برای پادشاه جورج ششم انگلیس طراحی شد و اکنون از لوکس ترین و در عین حال راحت ترین کفش های مردانه شناخته می گردد. این کفش از جنس چرم یا جیر تهیه می گردد و ظاهری شیک در میان انواع کفش کالج دارد. بنابراین برای استایل های رسمی این نوع کالج انتخاب فوق العاده ای در روزهای گرم تابستان خواهد بود.

2. کفش لوفر اورلند

لوفر اورلند یا به عبارتی لوفر آرلان، از دیگر انواع کفش کالج است و این مدل کفش شباهت بسیار زیادی به سبک وایلد اسمیت دارد. این نوع کالج اولین بار در شهرستان اورلند نروژ فراوری و طراحی شده است و امروزه انتخابی شیک برای استایل های رسمی و تا حدودی کژوال محسوب می گردد. پاشنه فشرده و همچنین رویه و کفی چرمی، دوام لوفر اورلند را بالا برده است.

3. کفش کالج قایقی

کفش کالج قایقی از انواع محبوب کفش های تابستانی است و برای استایلی راحت و خنک مناسب است. روی پا در این کفش باز است و هوا در آن به خوبی جریان دارد. کالج قایقی با هر لباسی ست می گردد و از مناسب ترین کفش های تابستانی به خصوص برای آقایان است.

کفش قایقی معمولا با پیروی از دوخت سنتی آن، از چرم تهیه می گردد و قسمت جلوی آن به شکل دوخت بخیه به رویه کفش وصل شده است. این نوع الگو در قسمت جلوی پا، از سایش انگشتان با کفش جلوگیری می نماید و پا درون کفش احساس راحت تری خواهد داشت.

در فراوری این کفش از چرم یا جیر استفاده می گردد و رویه آن با منگوله یا تکه ای از چرم و جیر به صورت ریش ریش شده تزئین می گردد. گاهی در قسمت رویه از بند کوتاه و ظریفی برای تزئین در طراحی این کفش استفاده می گردد. طراحی راحت و ساده کالج قایقی، شما را به یک پیاده روی دلچسب در عصرهای تابستانی دعوت می نماید.

4. کفش لوفر پنی

در گذشته استفاده از تلفن های عمومی مرسوم بوده است و هزینه استفاده از این دستگاه، یک پنی بود. پنی یا سنت به اندازه یک صدم از یک دلار آمریکا است. سکه های کوچک یک پنی، به راحتی در کفش های در سبکی از کفش های لوفر قرار می گرفته اند و این نوع کالج فضایی کافی برای پنهان کردن یک پنی داشته است. بنابراین قرار دادن سکه های یک پنی در کفش برای برقراری تماس های ضروری در باجه های تلفن، به یک عادت در آمریکا تبدیل شده بود و نام کفش لوفر پنی، از همین رسم الهام گرفته شده است. دهه 50 تا 60 میلادی اوج رونق استفاده از کفش کالج پنی بود. رویه لوفر پنی به زیره دوخته شده است و یک تسمه پهن روی آن طراحی شده است. پنی از جنس چرم طبیعی فراوری می گردد و در میان انواع کفش کالج، استایلی رسمی و لوکس دارد.

5. کفش کالج ایتالیایی

لوفر ایتالیایی از دیگر طرح های کفش های تابستانی است که استایلی رسمی دارد. اما این استایل رسمی با راحتی فوق العاده ای تلفیق شده است. این کالج ها در دهه 50 میلادی توسط طراح معروف ایتالیایی به نام آلدو گوچی طراحی شد و تفاوت مشهود آن با دیگر انواع کالج، یک سگک تزئینی روی کفش است. در طراحی بسیاری از کالج های لوکس از منگوله چرمی در قسمت رویه کفش استفاده شده و در مدل لوفر ایتالیایی، این قسمت با سگکی فلزی تزئین شده است.

6. کفش لوفر بلژیکی

لوفر بلژیکی تقریبا جدیدترین نوع کفش کالج است و در دو سبک رسمی و کژوال با مواد اولیه چرم یا جیر تهیه می گردد. در قسمت بالای این مدل کفش، تکه ای شبیه به کمان طراحی شده است و ظاهری جالب به کفش داده است. بر خلاف دیگر انواع کفش کالج از منگوله یا سگک فلزی در قسمت رویه کفش لوفر بلژیکی استفاده نشده، اما یک پاپیون کوچک و ظریف از بند چرمی، جایگزین منگوله و سگک شده است.

چه زمانی از کفش کالج استفاده کنیم؟

عدم استفاده از بند در طراحی کفش کالج سبب شده است که در استایل های کژوال و اسپرت از انتخاب های اول باشد. باوجود این، انواع طرح های شیک و چرمی کالج، می تواند در زمره کفش های مجلسی نیز قرار گیرد. در واقع با انتخابی هوشمندانه در میان تنوع این مدل کفش و ترکیب آن با لباس های مناسب، در نهایت تیپ رسمی جذابی خواهید داشت. کفش های لوفر یا همان کالج، با انواع لباس های رسمی و اسپرت ست می شوند و با وجود تنوع خوب این مدل کفش، می توانید سراغ شلوار جین و پیراهن بروید یا آن را با یک کت و شلوار مناسب و به روز ترکیب کنید. توجه به تطابق رنگ های کالج و لباس را هرگز نباید فراموش کنید.

در آخر

بنابراین اگر به دنبال یک کفش راحت هستید که به راحتی با هر نوع لباسی تناسب داشته باشد، باید به سراغ انواع کالج بروید. کالج ها با وجود یکسانی در الگوی اولیه، سبک های متنوعی دارند و از مواد چرمی طبیعی و مصنوعی و همچنین از جیر فراوری می شوند. برای آشنایی با بهترین و مناسب ترین لباس های هماهنگ با انواع کالج، مجله وبلاگ تفریح و سرگرمی را دنبال کنید.

منابع: .herringshoe, wildsmith, samuelhubbard

منبع: دیجی استایل

به "6 مدل محبوب کفش کالج برای هوای گرم تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 مدل محبوب کفش کالج برای هوای گرم تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید