اپل فراوری آیفون 14 در هند را شروع کرد

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، طبق اعلام اپل، این شرکت رسما فراوری آیفون 14 در هند را شروع نموده است. این اولین باری است که کمی بعد از عرضه آیفون تازه، اپل فراوری آیفون موردنظر را در هند شروع می نماید. بر اساس گزارش سایت TechCrunch، اپل برای فراوری این مدل از کارخانه های فاکس کان که در منطقه سریپرومبودور هند واقع شده است، بهره می برد.

اپل فراوری آیفون 14 در هند را شروع کرد

اگرچه اپل در گذشته هم بعضی از آیفون های پرچم دار را در هند فراوری نموده، اما معمولا این کار ماه ها بعد از عرضه مدل های موردنظر صورت می گرفت. این رویکرد برای آیفون 11، 12 و 13 تکرار شده ولی حالا این شرکت رویکرد خود را برای آیفون 14 تغییر داده است.

ماه ها قبل گزارش هایی مبنی بر کوشش اپل برای کم کردن فاصله بین خطوط فراوری چین و هند به منظور فراوری آیفون های نو منتشر شد. ابتدا گفته می شد فراوری آیفون 14 در هند از اواخر اکتبر کلید می خورد اما با حل شدن چالش های مربوط به زنجیره تامین، اپل پیروز شده روند فراوری آیفون 14 را زودتر شروع کند.

اپل برای اولین بار در سال 2017 فراوری آیفون را در هند با هدف کاهش اتکای این شرکت به چین به علت درگیری های فزاینده با ایالات متحده آمریکا شروع کرد. ضمناً با فراوری آیفون در هند، جذابیت این مدل ها در بازار هند افزایش پیدا می نماید زیرا هزینه های فراوری پایین می آید. در حال حاضر آیفون 14 در هند با قیمت پایه 980 دلار به فروش می رسد و این در حالی است که همین گوشی در بازار آمریکا 800 دلار قیمت دارد.

دیگر شرکت ها مانند گوگل هم در پی کاهش اتکا به چین و فراوری گجت در دیگر کشورها هستند. بر اساس گزارش ها، گوگل میخواهد بخشی از گوشی های پیکسل را در هند یا ویتنام فراوری کند. سامسونگ هم از سال 2007 مشغول فراوری گوشی های خود در هند بوده و در سال 2018 از بزرگ ترین کارخانه فراوری گوشی در هند رونمایی کرد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل فراوری آیفون 14 در هند را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل فراوری آیفون 14 در هند را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید