بازی Helldivers 2 بار دیگر پرفروش ترین بازی ماه در بریتانیا شد

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، 3.65 میلیون بازی ویدیویی در ماه مارس در سراسر بریتانیا فروخته شده که نسبت به مدت مشابه در سال 2023 رشد چشمگیر 26 درصدی را نشان می دهد.

بازی Helldivers 2 بار دیگر پرفروش ترین بازی ماه در بریتانیا شد

داده های منتشر شده از سوی GSD که تمام فروش های فیزیکی و دیجیتالی بیشتر ناشران بزرگ را جمع آوری می نماید، نشان می دهد که برای دومین ماه متوالی، Helldivers 2 سونی پرفروش ترین بازی ویدیویی بوده است. در واقع به نظر می رسد که پس از هشت هفته، جایگاه بازی اکنون بهتر از جایی است که اسپایدرمن 2 پس از مدت مشابه در آن قرار داشت. البته این دو بازی های بسیار متفاوتی هستند و اسپایدرمن 2 با قیمت 70 پوند به فروش می رسد و فقط برای پلی استیشن 5 منتشر شده در حالی که Helldivers 2 قیمت پایین تری دارد و برای رایانه های شخصی نیز موجود است.

در این میان نبرد بازی های نقش آفرینی در ماه مارس با پیروزی درازگونز داگما 2 به سرانجام می رسد. این بازی پیروز در جایگاه سوم پرفروش ترین های ماه مارس قرار داد و Final Fantasy VII: Rebirth در جایگاه پنجم است. WWE 2K24 بین دو بازی نقش آفرینی ذکر شده نهاده شده است. این بازی کیفیت نسبتا خوبی از خود نشان داده و نسبت به بازی سال گذشته آغاز قوی تری داشته است. در واقع طبق گزارش ها این بازی پس از چهار هفته، فروش 8 درصد فروش بیشتری نسبت به نسخه قبلی در بازه مشابه داشته است.

در این میان سخت افزار بازی ها همچنان به افت عایدی سالیانه ادامه می دهد. داده های منتشر شده از GfK نشان می دهد که بیش از 117 هزار کنسول بازی در ماه مارس در بریتانیا فروش رفته است. این آمار با اینکه افزایش 22 درصدی نسبت به فوریه داشته است، اما 15 درصد نسبت به مارس سال گذشته کاهش یافته است. فروش PS5 در مارس نسبت به فوریه 25 درصد افزایش یافته و در جایگاه اول است، اما نسبت به مارس سال گذشته 9 درصد کاهش یافته است. البته با توجه به شرایط مربوط به اندازه موجودی پلی استیشن 5، مقایسه اندازه فروش چندان آسان نیست. لازم به ذکر است که ما بعلاوه در هشتمین سال بازار نینتندو سوییچ هستیم اما فروش آن نسبت به ماه قبل میلادی 20 درصد رشد داشته است.

فروش نینتندو سوییچ 20 درصد در مارس نسبت به ماه قبل آن یعنی فوریه افزایش یافته، اما نسبت به سال قبل در بازه ای مشابه 20 درصد کاهش یافته است. در حالی که ایکس باکس سری ایکس/اس جایگاه دوم را به سختی از دست داده، نسبت به ماه قبل 19 درصد رشد داشته ، اما نسبت به سال قبل 18 درصد کاهش رشد را تجربه نموده اند. در این میان گزارش هایی از فروش لوازم جانبی نیز منتشر شده که طبق آن، ظاهرا 732584 لوازم جانبی در بریتانیا در ماه مارس فروخته شده که 20 درصد نسبت به فوریه و 16 درصد نسبت به مارس سال گذشته افزایش داشته است.

کنترلر سفید دوال سنس در جایگاه سوم است، در حالی که نسخه مشکی میدنایت این دسته در جایگاه اول است. از طرفی نسخه آبی استارلایت با 13 پله رشد به رتبه 6 رسیده و در واقع بیشترین رشد را تجربه نموده است. پلی استیشن پورتال با شش پله صعود به رتبه هشتم و دسته Xbox Astral Purple با جهش 9 پله ای به رتبه 9 رسیده است. در نهایت جوی کان های صورتی تازه برای سوییچ در رتبه 52 نهاده شد.

جالب است بدانید که دوال سنس ادج از نظر فروش پس از دوال سنس سفید قرار گرفته است که در نوع خود قابل توجه است چرا که قیمت این محصول 209 پوند است که در مقایسه با قیمت 57 پوندی نسخه معمولی بسیار بیشتر است. از سوی دیگر بازار ماوس تحت سلطه محصولات لاجیتک مانند G502 ،G305 و G203 بوده است. از نظر صفحه کلید، Trust GXT-830 و GXT-865 و Logitech G213 فعلا در بازار فروش بیشتری دارند.

در ادامه می توانید 10 بازی پرفروش ماه مارس 2024 را مشاهده گنید.

نام بازیجایگاه
Helldivers 21
EA Sports FC 242
Dragons Dogma 23
WWE 2K244
Final Fantasy VII: Rebirth5
Tom Clancys Rainbow Six: Siege6
Command & Conquer: Generals7
Grand Theft Auto 58
Hogwarts Legacy9
Command & Conquer: Red Alert 210

منبع: Gameindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "بازی Helldivers 2 بار دیگر پرفروش ترین بازی ماه در بریتانیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Helldivers 2 بار دیگر پرفروش ترین بازی ماه در بریتانیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید