جاه طلبی های چین در هوش مصنوعی ، چالش ها و امیدها

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، غول های فناوری چین در رقابت خود برای توسعه و تسلط بر بازار هوش مصنوعی (AI) با موانع قابل توجهی روبرو هستند و محدودیت واردات تراشه از سوی ایالات متحده مانع پیشرفت شده است.

جاه طلبی های چین در هوش مصنوعی ، چالش ها و امیدها

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی و به نقل از گیزموچاینا، هفته گذشته، بایدو، یکی از موتورهای جستجوی پیشرو در چین، روبات چت خود به نام Ernie Bot را معرفی کرد، اما این معارفه کمتر از انتظارات بود و باعث شد سهام این شرکت 10 درصد کاهش یابد.

این درحالی است که شرکت های فناوری چینی از جمله علی بابا، JD.com، نتیسه و بایت دنس تیک تاک در حال عجله برای توسعه خدمات هوش مصنوعی هستند که می تواند گفتار انسان را تکرار کند. این رقابت با راه اندازی ChatGPT OpenAI در ماه نوامبر شروع که باعث ایجاد شور و هیجان در بازار چین شد.

با این حال، زیست بوم فناوری چین با چالش هایی روبرو است که می تواند مانع پیشرفت آن در بازار هوش مصنوعی گردد.

به گفته مت شیهان، یکی از همکاران بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی، کمبود بودجه برای تحقیقات باز و بدون مسیر تعیین برای سودآوری، یک مسئله کلیدی است.

در همین حال، ایالات متحده فشاری بر واردات تراشه اعمال نموده است که می تواند توانایی شرکت های فناوری چین را برای توسعه فناوری های هوش مصنوعی مختل کند.

این درحالی است که گوگل راه اندازی چت روبات هوش مصنوعی خود با نام Bard را اعلام و از مردم ایالات متحده و بریتانیا دعوت کرد تا آن را آزمایش نمایند، زیرا این شرکت در پی رقابت با OpenAI برای تسلط بر هوش مصنوعی است.

بیشتر بخوانید:

  • عکس | مورد عجیب خانم تانگ یو | هوش مصنوعی مدیرعامل یک شرکت شد!

باوجود چالش هایی که شرکت های فناوری چینی با آن روبرو هستند، کارگزاری هایی مانند سیتی گروپ آنالیز های مثبتی از Ernie Bot ارائه نموده اند و سهام این شرکت ها یک روز پس از رونمایی ضعیف، بار دیگر افزایش یافت.

باید دید که آیا غول های فناوری چینی می توانند همگام با رقبای بین المللی خود در بازار به سرعت در حال توسعه هوش مصنوعی باشند یا خیر.

منبع: همشهری آنلاین

به "جاه طلبی های چین در هوش مصنوعی ، چالش ها و امیدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاه طلبی های چین در هوش مصنوعی ، چالش ها و امیدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید