رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران از افزایش نرخ هتلها در سراسر کشور اطلاع داد

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، ایسنا/ براساس گزارش های بدست آمده، رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران از افزایش نرخ هتلها در سراسر کشور اطلاع داد.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران از افزایش نرخ هتلها در سراسر کشور اطلاع داد

جمشید حمزه زاده این شرح را افزود که مقدار افزایش نرخ 25 درصد که اعلام شده، رقمی نسبی و میانگین کشوری است و این افزایش بسته به نوع خدمات و استانداردسازی هتلها بین 10 تا 45 درصد در نوسان خواهد بود.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران گفت: پیشنهاد این تشکل به معاونت گردشگری با توجه به جلساتی که تا کنون برگزار شده و پیرو نامه های رسمی، افزایش نرخ اقامت در هتلها به مقدار 45 درصد بوده که امیدوارم به نتیجه برسد.

افزایش نرخ هتلها به گفته رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران به روال همیشگی در مهر اعمال شده است.

حمزه زاده یادآور شد: افزایش نرخی که به تازگی برای هتلهای کشور اعلام شده، نسبی است و نرخ بسته به نوع خدمات و استانداردسازی هتلها متفاوت خواهد بود.

افزایش نرخ اقامت هتلها هر سال مطابق با نرخ سالانه تورم صورت میگرفت. در چند سال اخیر اما مقدار آن به شکل رسمی کمتر از نرخ تورم و میانگین در حدود 25 درصد بود، در حالی که به شکل غیررسمی و در بعضی هتلها نرخ ها بیشتر از درصد مشخص شده افزایش می یابد.

بسیاری از هتلداران افزایش هزینه نگهداری هتل، مواد غذایی، انرژی، دستمزدها و مالیات و عوارض را مهمترین عامل مشخص کننده در مقدار افزایش نرخ اقامت در کشور دانسته اند که منجر به این شده که هتل همچنان در طبقه کالاهای لوکس باقی بماند و طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس (سال 1397) نیز کمتر از پنج درصد از سهم اقامت مسافران را به خود اختصاص دهد، در حالی که طبق گزارش همین مرکز، نزدیک به 73 درصد اقامت در سفرهای داخلی برای کاهش هزینه ها در خانه آشنایان و بستگان بوده است.

منبع: همگردی

به "رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران از افزایش نرخ هتلها در سراسر کشور اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران از افزایش نرخ هتلها در سراسر کشور اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید