لذت رنگ آمیزی با رنگانا

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، استارتاپ رنگانا به دنبال این است که همه بتوانند لذت رنگ آمیزی روی بوم را تجربه نمایند. رنگانا توسط سجاد حاج کرمی و محسن حاج کرمی راه اندازی شده است. سجاد حاج کرمی 26 ساله و متولد اصفهان است و ارشد MBA از دانشگاه خوارزمی تهران دارد.

لذت رنگ آمیزی با رنگانا

او می گوید: من قبل از این در شتاب دهنده تک هم در تیم اجرایی و هم در حوزه فراوری محتوا فعالیت می کردم. از آنجایی که روحیه کارآفرینی داشتم ، همواره دوست داشتم کسب وکاری را برای خودم راه بیندازم. ایده رنگانا از طریق دوستی که در کشور روسیه داشتم، در ذهنم شکل گرفت؛ چراکه او هم در همین حوزه کار می کرد و با پیچ و خم های این کار آشنایی داشت . ایده رنگانا از سال 1950 در جهان اجرا می گردد و من تصمیم گرفتم این ایده را در ایران اجرایی کنم.

ایده از چه زمانی شکل گرفت و آن را راه انداختید؟

در دی ماه 97 ایده شکل گرفت و حدود 3 ماه آنالیز های تحقیقات بازار را انجام دادیم و در اواخر اسفند پیروز شدیم زنجیره تامین مورد احتیاج را تکمیل کنیم و نمونه اولیه محصو ل در فروردین98 طراحی شد.

در خصوص رنگانا بیشتر شرح دهید، چه خدماتی ارائه می دهید؟

استارتاپ رنگانا بر پایه علاقه ذاتی افراد به نقاشی و رنگ آمیزی شکل گرفته و بستری را فراهم آورده است تا افراد بتوانند بدون آموزش نقاشی روی بوم نقاشی نمایند. شیوه کار به این صورت است که ما بوم هایی را با طرح های متنوع از قبل آماده نموده ایم که فرد می تواند با هدایت که در داخل بسته قرار داده شده است، طرح را روی بوم نقاشی کند.

افراد چگونه می توانند از طریق رنگانا نقاشی نمایند؟

روی بوم ها خطوطی قرار گرفته است که به صورت خانه خانه با شماره معین شده است. همچنین معین شده که هر خانه باید چه رنگی گردد و رنگ های مورد احتیاج برای رنگ آمیزی بوم نیز داخل بسته قرار داده شده است.

از طرف دیگر ما 3نوع قلم مو در سایزهای مختلف برای رنگ آمیزی هر خانه قرار داده ایم که متناسب با سایز خانه ها فرد می تواند از هر کدام از قلم موها استفاده کند. هر نقاشی به صورت میانگین 15 الی 16 رنگ احتیاج دارد. علاوه بر این، داخل بسته دفترچه هدایت قرار گرفته است که فرد می تواند هر آنچه احتیاج دارد بداند را در آن پیدا کند؛ اینکه چطور قلم مو را بشوید یا نکاتی که باید در خصوص رنگ ها و بوم بداند.

در واقع شما یک پازل نقاشی طراحی نموده اید که فرد می تواند براساس آن خانه ها را با رنگ مورد نظر پر کند و نقاشی را تکمیل کند؟

بله، فرد طرح مورد نظر خود را از میان طرح هایی که آماده نموده ایم، انتخاب می نماید و براساس نقشه ای در بسته قرار داده شده است، می تواند نقاشی بکشد. اکثر طرح ها را خودمان فراوری نموده ایم ولی بعضی طرح ها مانند شب پر ستاره ون گوگ در جهان وجود دارد ولی طرح ها متفاوت است. در حال حاضر 22 طرح روی سایت داریم.

هزینه هر بسته چقدر برای مشتری تمام می گردد؟

بسته کامل شامل یک بوم 50 در 70، سه قلم مو، رنگ های اکریلیک و مورد احتیاج با ارسال رایگان 200 هزار تومان است.

بیشتر مخاطبان شما در چه رده سنی هستند؟

مشتریانی که تا کنون داشتیم، بین سنین 18سال تا 41 سال و اکثرا بین 23 تا 28 ساله بوده اند و در طرح های جدید در حال طراحی بوم های مناسب برای بچه ها هستیم و به صورت کلی بعد از سه چهار ماهی که کار را آغاز کردیم، به صورت میانگین یک فروش در روز داریم.

با چه سرمایه اولیه ای کار را آغاز کردید؟

از نظر سرمایه نقدی با حدود 4 میلیون و 500هزار تومان کار را آغاز کردیم ولی علاوه بر این سرمایه از نظر زمانی و مهارتی روی کار بیشتر از اینها هزینه نموده ایم چون من خودم به عنوان مثال طرح ها را طراحی نموده ام که این به نوعی در هزینه ها صرفه جویی شده است و جزو سرمایه های نهان به حساب می آید.

روند بازار را تا کنون چطور ارزیابی کردید و چقدر از این خدمات استقبال شده است؟

متاسفانه هنوز فرهنگ استفاده از این خدمات جا نیفتاده است. البته محصول کالای زود مصرف نیست و ممکن است فرد در اولین برخورد از کار خوشش بیاید ولی خرید نکند ولی در کل بازخوردی که از مشتریان داشته ایم، مثبت بوده است. به عبارت بهتر، ممکن است مشتری امروز با کار ما آشنا گردد و 3ماه بعد خرید کند.

به صورت کلی حجم بازار را چطور ارزیابی می کنید؟

با توجه به آنالیز هایی که انجام داده ایم، در رده سنی 7 تا 45 سال 50 میلیون نفر جمعیت وجود دارد که بازار کلی ما را شکل می دهد. در حال حاضر در مرحله آگاهی بخشی نسبت به برند هستیم و می خواهیم افراد بیشتری با کار ما آشنا شوند.

برای معرفی نیز از کمپین های فیزیکی در اصفهان استفاده کردیم و بعد به تدریج تبلیغات را روی اینستاگرام بردیم و در حال حاضر از شهرهای مختلف فروش داریم و هدف ما این است که هر فرد حداقل یک بار این تجربه را داشته باشد.

در این راه با چه چالش هایی روبه رو بودید؟

یکی از این چالش ها دریافت مجوزهای مختلف بوده است. به عنوان مثال، برای دریافت درگاه مستقیم با مسائل فراوانی روبه رو بودیم. علاوه بر این، نوسان قیمت ها برای ما چالش برانگیز است چرا که ما از مواد اولیه برای بسته ها استفاده می کنیم ولی نمی توانیم قیمت ها را هر روز تغییر دهیم.

منبع: مجله شنبه

به "لذت رنگ آمیزی با رنگانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت رنگ آمیزی با رنگانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید