طرز تهیه خوراک اردک به روش شمالی و طعمی بی نظیر

به گزارش وبلاگ تفریح و سرگرمی، خوراک اردک یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل شمالی است که در همه جای ایران به روش های مختلفی تهیه و آماده می گردد، این غذای خوش طعم و مجلسی را خیلی راحت و سریع می توانید درست کنید و برای پذیرایی از مهمانان سرو کنید.

طرز تهیه خوراک اردک به روش شمالی و طعمی بی نظیر

مواد لازم برای 4 نفر

اردک1 عدد

پیاز میانه2 عدد

کشمش نصف فنجان

آلو بخارا10 تا 12 عدد

هویج2 عدد

سیر6 حبه و یک بوته

فلفل دلمه بزرگ1 عدد

برگ بوبه اندازه لازم

نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

زردچوبهبه اندازه لازم

پودر پیاز و پودر سیر به اندازه لازم

روغن مایع به اندازه کافی

طرز تهیه خوراک اردک

مرحله اول

ابتدا در یک ظرف اندازهی روغن بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید تا داغ گردد سپس اردک را در روغن داغ اندازهی سرخ کنید تا تمام قسمت های آن طلایی رنگ گردد بعد از آن اردک را از ظرف بیرون بیاورید و کنار بگذارید تا کمی سرد گردد.

مرحله دوم

سپس یک پیاز را نگینی خرد کنید و در یک تابه اندازهی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ گردد بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند، سپس اندازهی کشمش تمیز و پاک نموده را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله سوم

بعد به دلخواه و سلیقه خودتان اندازهی آلو بخارا هم به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید، سپس اندازه کمی آب روی مواد بریزید و اجازه دهید تا کمی با هم بجوشند و غلظت مواد زیاد گردد، وقتی که مخلوط، روغن انداخت، ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

سپس یک سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و در یک تابه اندازهی روغن بریزید و روی حرارت میانه سیب زمینی ها را سرخ کنید، بعد مخلوط آلو و کشمش و سیب زمینی های سرخ نموده را داخل شکم اردک بریزید و با نخ و سوزن بدوزید.

مرحله پنجم

حالا یک پیاز را نگینی خرد کنید و هویج ها را هم بشورید و پوست بگیرید و به شکل حلقه ای برش بزنید و سپس چند حبه سیر را هم ریز و نگینی خرد کنید و بعد یک فلفل دلمه ای را بشورید و خشک کنید و آن را نگینی یا نواری خرد کنید.

مرحله ششم

سپس در یک قابلمه اندازهی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ گردد، بعد پیاز، سیر، هویج و فلفل دلمه ها را داخل قابلمه بریزید و کمی تفت دهید تا عطر آن ها پخش گردد و طعم مواد با هم ترکیب گردد، سپس یک برگ بو هم به آن ها اضافه کنید.

مرحله هفتم

بعد ادویه ها را که شامل نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و پودر پیاز و پودر سیر است را روی مواد بریزید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد گردد، سپس اردک را داخل مواد قرار دهید تا با هم کمی تفت بخورند و طعم و عطر سبزیجات به خورد اردک برود.

مرحله هشتم

بعد از آن یک بوته سیر درسته را در ظرف قرار دهید و وقتی که آب اردک کشیده شد و روغن انداخت، اندازهی آب روی مواد بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید و درب ظرف را ببندید تا اردک خوب پخته گردد و گوشت اردک کاملا مغز پخت گردد.

مرحله نهم

بعد از این که اردک پخته شد و گوشت آن نرم شد، آن را از روی حرارت بردارید و خوراک اردک را در ظرف مناسب بکشید و با چند برگ نعناع و شوید و چند برش گوجه فرنگی و فلفل دلمه و اندازهی سیب زمینی سرخ نموده در اطراف ظرف تزئین کنید.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه خوراک اردک به روش شمالی و طعمی بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوراک اردک به روش شمالی و طعمی بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید