کتاب

شگفتی های عجیبی را میتوان در شهرستان خاتم استان یزد مشاهده کرد

ایرنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، شگفتی های عجیبی را میتوان در شهرستان خاتم استان یزد مشاهده کرد.

9 فروردین 1403

جزئیات تغییرات Z Flip 6 لو رفت، عکس

سامسونگ سخت در حال کار بر روی پرچمدار تاشو بعدی خود است تا GALAXY Z FLIP بعدی بتواند در کنار GALAXY S24 قرار گیرد.

23 بهمن 1402

رازگشایی خبرنگار آمریکایی از رفتار عجیب زاکربرگ!

یکی از خبرنگاران از زمانی سخن می گوید که می ترسید مارک زاکربرگ هنگام مصاحبه از حال برود.

22 بهمن 1402

خواهر شاه طهماسب یکی از قدیمی ترین موقوفات را در اختیار مردم امروز تهران قرار داد

خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای واصله، خواهر شاه طهماسب یکی از قدیمی ترین موقوفات را در اختیار مردم امروز تهران قرار داد.

3 بهمن 1402

تشریح شرایط بازسازی و حفاظت و کاوشهای معبد آناهیتا از گذشته تا امروز

ایسنا/ براساس اخبار بدست رسیده، تشریح شرایط بازسازی و حفاظت و کاوشهای معبد آناهیتا از گذشته تا امروز صورت گرفت.

25 آذر 1402

ایستگاه جشنواره کتابخوانی رضوی به استادیوم های شهرستان حاجی آباد رسید

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان حاجی آباد در گفت و گو با خبرنگاران در بندرعباس، از برپایی ایستگاه جشنواره کتابخوانی رضوی و نمایشگاه کتاب رضوی در تنها سالن ورزشی شهرستان حاجی آباد اطلاع داد و گفت: این پنجمین ایستگاه جشنواره کتابخوانی رضوی در زمان...

26 شهریور 1402

طرز تهیه عدس پلو ساده برای 4 نفر ، دمی و آبکش

اگر دنبال غذایی سالم و مغذی هستید، قطعا خوب است که عدس را در برنامه هفتگی غذایی خود قرار دهید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه عدسی و طرز تهیه عدس پلو با کشمش را که هم خوشمزه است و هم مغذی مرور نموده بودیم و اینجا طرز تهیه عدس پلو ساده برای 4 نفر را آنالیز می کنیم.

15 شهریور 1402

ویراستار خوب می تواند نمره اثر را به حد اعلی برساند

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)، مجید راستی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان استکه تا کنون بیش از 70 عنوان کتاب برای خردسالان و بچه ها نوشته است. او غیر از نویسندگی در حوزه­ ادبیات کودک، سردبیری مجله رشد کودک نیز در کارنامه فعالیت او قرار گرفته است.

4 شهریور 1402

دختر بچه فرانسوی که در جنگل با جانوران وحشی بزرگ شد

او از کودکی با حیوانات وحشی بزرگ شده است. به جای اینکه دوستانش بچه ها همسن و سال خودش باشند، مار، فیل، شترمرغ و پلنگ رفقای دوست داشتنی او هستند و با آنها بازی می نماید. نام او تیپی دوگره است.

22 مرداد 1402

چرا خوردن فست فود اعتیاد می آورد؟

تقریبا همه ما می دانیم که فست فود ها برای سلامتی مضر هستند، ولی در عین حال علاقه و کشش عجیبی نسبت به مصرف این مواد غذایی داریم. محققان می گویند علت این موضوع، اعتیاد آور بودن فست فود ها است.

27 تیر 1402

اسرار آمیز ترین قلعه ایران که گفته می گردد پر است از گنجینه های با ارزش پادشاهان قدیم ، این قلعه را فرازمینی ها ساخته اند؟

سوال های بی پاسخ و شایعه های زیادی درباره اش وجود دارد؛ تعدادی از بومی هایی که حول وحوش این قلعه تاریخی زندگی می نمایند عقیده دارند که این قلعه را دیوها درست نموده اند؛ عده دیگری هم ساخت آن را به موجودات فرازمینی نسبت می دهند.

25 تیر 1402

ساوجبلاغ، تفرجگاهی با قدمتی تاریخی

احمدنژاد گفت: ساوجبلاغ یک لغت ترکی به معنای چشمه سرد است و از نظر قدمت تاریخی براساس نوشته های اوستا این منطقه را محل سکونت قومی نیرومند بنام مارد ِیا امارد نامیده شدند ذکر نموده است.

14 تیر 1402

5 حقیقت شگفت انگیز درباره فناوری جوهر الکترونیک

فناوری جوهر الکترونیک (E-Ink) از آن چیزی که تصور می کنید مجذوب کننده تر و کاربردی تر است. در این مقاله به پنج حقیقت مجذوب کننده درباره این نوع جوهر مدرن می پردازیم.

12 تیر 1402

3 استانی که بیشترین جمعیت بالای 60 سال را دارند ، پیرترین استان های کشور را بشناسید

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور گفت: جمعیت بالای 60 سال در بعضی استان ها بیشتر از سایر استان ها ثبت شده است و این استان ها بالاترین نسبت جمعیت 60 ساله و بیش تر را دارند.

11 تیر 1402

حبیب الله قلیشلی به تمام معنی خودِشعر بود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در گرگان، آیین رونمایی از کتاب لحظه های بی زمان دفتراشعار و یادنامه شاعر فقیدحبیب الله قلیشلی درشامگاه چهارشنبه با حضورجمعی از مسئولان و اهالی شعر و ادب و خانواده آن شاعر فقید در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار گردید.

1 تیر 1402

تک بیتی های بلوچی خواندنی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، منصور مومنی شاعر و پژوهشگر ادبی متولد 1347 در زاهدان است. وی پس از خاتمه تحصیلات دانشگاهی به قالب لیکو پرداخت و به گردآوری لیکوهای به جا مانده در تاریخ ادبیات بلوچستان مشغول شد. نتیجه این کار ابتدا در سال 1384 در کتاب صد لیکو...

24 خرداد 1402

آیین رونمایی کتاب چیبی، سادگی در انیمیشن

به گزارش خبرنگاران ؛ آیین رونمایی از کتاب چیبی، سادگی در انیمیشن به نویسندگی آقایان کیارش زندی و نوید صنایع مظفری به همت دانشگاه سوره تهران و با همکاری موزه هنرهای معاصر برگزار خواهد شد.

8 خرداد 1402

چاپ دوم ترجمه رمان نویسنده برنده جایزه بوکر منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، آرونداتی روی، نخستین نویسنده زن هندی است که توانست با این اثر که رمانش به شمار می رود، در کنار نویسنده های بزرگی از جمله دیکنز، جویس، فاکنر، کنراد، پروست و مارکز قرار بگیرد.

7 اردیبهشت 1402

چرا پیاده روی می تواند تقریبا هر چیزی را درمان کند؟

زمانی که از یک عصب شناس در خصوص فواید پرسه زدن بی هدف سوال می گردد 20 دقیقه وقت صرف برشمردن دلایل 20 تا 30 دقیقه راه رفتن در روز می نماید. دو نوع راه رفتن وجود دارد: انجام آن در مکان های آشنا و در مکان های تازه.

1 اردیبهشت 1402

نقد و آنالیز مدیریت غم و ترس، بلند بالا و محض اطلاع در تلویزیون کتاب

به گزارش خبرنگاران ، مخاطبان شبکه تلویزیون اینترنتی کتاب، 19 فروردین ماه، شاهد 10 برنامه از قاب این شبکه هستند. از ساعت 9 و 30 دقیقه شنبه نوزدهمین روز فروردین ماه، بخش نخست از نخستین برنامه آل جلال با حضور مهدی کفاش پخش خواهد شد؛ بخش دوم این برنامه آموزشی...

19 فروردین 1402
تعداد: (83)