ادبیات

شگفتی های عجیبی را میتوان در شهرستان خاتم استان یزد مشاهده کرد

ایرنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، شگفتی های عجیبی را میتوان در شهرستان خاتم استان یزد مشاهده کرد.

9 فروردین 1403

مایکل تالاگراند، برنده جایزه آبل شد

مایکل تالاگراند (Michel Talagrand) ریاضیدان فرانسوی برنده جایزه آبل (Abel) برای مطالعات خود در مورد پدیده های تصادفی شد.

2 فروردین 1403

ایستگاه جشنواره کتابخوانی رضوی به استادیوم های شهرستان حاجی آباد رسید

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان حاجی آباد در گفت و گو با خبرنگاران در بندرعباس، از برپایی ایستگاه جشنواره کتابخوانی رضوی و نمایشگاه کتاب رضوی در تنها سالن ورزشی شهرستان حاجی آباد اطلاع داد و گفت: این پنجمین ایستگاه جشنواره کتابخوانی رضوی در زمان...

26 شهریور 1402

ویراستار خوب می تواند نمره اثر را به حد اعلی برساند

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)، مجید راستی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان استکه تا کنون بیش از 70 عنوان کتاب برای خردسالان و بچه ها نوشته است. او غیر از نویسندگی در حوزه­ ادبیات کودک، سردبیری مجله رشد کودک نیز در کارنامه فعالیت او قرار گرفته است.

4 شهریور 1402

شروع انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم از هفته آینده

برگه های راهنمایی تحصیلی دانش آموزان پایه نهم برای انتخاب رشته تحصیلی از هفته آینده توزیع خواهد شد، البته هم اکنون برگه راهنمایی تحصیلی دانش آموزان پایه نهم در شهر تهران توزیع شده است.

22 تیر 1402

حبیب الله قلیشلی به تمام معنی خودِشعر بود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در گرگان، آیین رونمایی از کتاب لحظه های بی زمان دفتراشعار و یادنامه شاعر فقیدحبیب الله قلیشلی درشامگاه چهارشنبه با حضورجمعی از مسئولان و اهالی شعر و ادب و خانواده آن شاعر فقید در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار گردید.

1 تیر 1402

تفال به حافظ امروز دوشنبه 29 خرداد ماه 1402، دفترِ دانش ما جمله بشویید به مِی

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

30 خرداد 1402

تک بیتی های بلوچی خواندنی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، منصور مومنی شاعر و پژوهشگر ادبی متولد 1347 در زاهدان است. وی پس از خاتمه تحصیلات دانشگاهی به قالب لیکو پرداخت و به گردآوری لیکوهای به جا مانده در تاریخ ادبیات بلوچستان مشغول شد. نتیجه این کار ابتدا در سال 1384 در کتاب صد لیکو...

24 خرداد 1402

هرگونه سندی درباره مسلمانان بالکان ارزشمند است، مقاومت مردم بوسنی برای دفاع از جانشان

وحید پرست تاش، پژوهشگر حوزه بالکان به خبرنگاران گفت: معتقدم که ما یک وظیفه ای داریم و آن وظیفه این است که باید تاریخ را به صورت دقیق و واقعی بنویسیم، بخصوص این حوزه حوزه ای است که از دسترس ما خارج است و اگر واقعیت ها را خودمان ننویسیم و مستندنگاری نکنیم،...

17 خرداد 1402

ببینید؛ از بازی رومیزی متال گیر سالید رونمایی شد

طبق جدیدترین گزارش های منتشر شده به نظر می رسد که بازی Metal Gear Solid: The Board Game به حیات بازگشته است.

16 خرداد 1402

چاپ دوم ترجمه رمان نویسنده برنده جایزه بوکر منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، آرونداتی روی، نخستین نویسنده زن هندی است که توانست با این اثر که رمانش به شمار می رود، در کنار نویسنده های بزرگی از جمله دیکنز، جویس، فاکنر، کنراد، پروست و مارکز قرار بگیرد.

7 اردیبهشت 1402

چرا پیاده روی می تواند تقریبا هر چیزی را درمان کند؟

زمانی که از یک عصب شناس در خصوص فواید پرسه زدن بی هدف سوال می گردد 20 دقیقه وقت صرف برشمردن دلایل 20 تا 30 دقیقه راه رفتن در روز می نماید. دو نوع راه رفتن وجود دارد: انجام آن در مکان های آشنا و در مکان های تازه.

1 اردیبهشت 1402

ساعت عجیبی که ChatGPT در آن شعر می گوید!

دیجیاتو نوشت: این ساعت از یک رزبری پای استفاده می نماید و با یاری ChatGPT برای هر دقیقه شعری می سازد تا آن را روی نمایشگر نشان دهد.

16 فروردین 1402

زیباترین سالن های تئاتر بریتانیا

بریتانیا یا پادشاهی متحد (UK) فرهنگی غنی و قوی در زمینه تئاتر دارد و بعضی از بزرگترین نمایش نامه نویسان و بازیگران نیز از مراکز فراهنگی سراسر این کشور به جهانیان معرفی شدند. در ادامه همراه با ما باشید تا با قدیمی ترین و زیباترین تئاترها و سالن ها در بریتانیا...

28 اسفند 1401

انتقاد کارگردان تئاتر از پذیرفته نشدن متنش برای اجرا ، دستتان درد نکند که این شرایط را برای تئاتر ایجاد کردید

امیر دژاکام که از بهار سال 1401 نمایشنامه احمد شمس یا قصه همین روزها را برای دریافت مجوز به شورای نظارت و ارزشیابی ارائه داده بود، اظهار داشت این متن به وسیله شورا پذیرفته نشده است.

8 آذر 1401

چرا آلبر کامو عاشق فوتبال بود؟

آلبر کامو که از کودکی عاشق فوتبال شده بود، شباهت هایی را بین این ورزش، ماهیت انسان، اخلاق و هویت شخصی می دید و باور داشت سادگی در فوتبال با پیچیدگی های تحمیل شده از سوی مقاماتی مثل دولت و کلیسا در تضاد است.

29 آبان 1401

کتاب مهمترین رسانه منبع دانایی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کتاب به عنوان جامع ترین و مهمترین رسانه منبع دانایی در محافل علمی و ادبی جامعه و دنیا می درخشد.

21 آبان 1401

بازیگران هالیوودی در فیلم کارگردان انگل

استیون ین در فیلم علمی ـ تخیلی بونگ جون هو ـ کارگردان مطرح کُره ای ـ همبازی رابرت پتینسون شده است.

3 مرداد 1401

چرا همه درباره ادبیات علیرضا دبیر حرف می زنند؟

خبرنگاران: احتمالا همه الان در جریان درگیری علیرضا دبیر و پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان وزارت ورزش قرار گرفته اید. از روز گذشته و درگیری لفظی این دو تن چند ویدیو تاسف بار از مجمع فدراسیون کشتی بیرون آمده و موجب جبهه گیری دو طرف...

31 تیر 1401

پخش آهنگ اداره ژاندارمری برای عادل فردوسی پور

خبرنگاران: عادل فردوسی پور مجری سابق و محبوب شبکه سه این روز ها راهی بوشهر شده تا برای سایت جدیدی که راه اندازی نموده گفت وگویی با مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی ایران ترتیب دهد. فردوسی پور ابتدا با علی دایی و سپس با دراگان اسکوچیچ مصاحبه نموده و حالا به سراغ...

31 تیر 1401
تعداد: (52)